Har ett par dd 6x9 i hatthyllan nu och ett par alpine 3,5 koaxialer i brädan fram men vill byta ut dom mot något med samma klang som 6x9orna. Nu är ljudet fram lite skrikigt/sickigt i diskanten och alment ansträngt. Bak är det ett mjukt fint ljud och inget sticker ut. Skulle vilja ha tips på ett par 3,5 eller 4" koaxialer som stämer bättre med hatthyllns rundare ljud?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Val av 3.5-4" koaxialer
Collapse
X
-
Re: Val av 3.5-4" koaxialer
Kör du på CD eller har du slutsteg?
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
-
Ingen annan än jag som har haft problem med att amegas 3.5or släpper nere där membranet sitter fast vid diskanten? Hade 2st inne på "reparation" för de lät illa, sen var det samma fel när jag fick tillbaka dom. Nu funkar de bra dock efter att ha gått på själv och kladdat med lim när felet lokaliserades
Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Comment
-
Och vad var det då?Originally posted by ppk View Postnär felet lokaliserades
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View PostOch vad var det då?
Pierre
Inte svårare än så väl?Originally posted by ppk View PostIngen annan än jag som har haft problem med att amegas 3.5or släpper nere där membranet sitter fast vid diskanten? Hade 2st inne på "reparation" för de lät illa, sen var det samma fel när jag fick tillbaka dom. Nu funkar de bra dock efter att ha gått på själv och kladdat med lim när felet lokaliserades
Comment
-
Som jag skrev ovan. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut nu men membranet sitter väl limmat nere vid diskanten? Där hade det släppt, på bägge hursomhelst, men det blev bra med lite lim så
Jag hade inte spelat särskilt djupt med dem eller liknande som skulle fått dem att släppa.
Annars hör man ju bara gott om dem och jag tycker de spelar bra, inge ont annars
Jag kanske fick ett par måndagsex 
Var bara lite nyfiken om det var ett kännt problem eller så, de är ju inte gratis trots allt!Sponsor:
Comment
-
Han skrev att det var löst, sedan lokaliserades felet(efter dom kommit tillbaka)Originally posted by Torsten View PostInte svårare än så väl?
Membranet ska inte sitta fast mot mitten, bara runtom vid ytterkant.
Jag tror tjuven är tinselerna, dom har skrammlat för en del.
Hade jag rätt ppk?
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
-
dickbender!
Har du 1000:-, köp ett par 4" Emphasercoaxer, har du 2000:-, köp Amegas 3.5or.
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
-
Alltså de var in på reparation och de lät crap när jag fick tillbaka dom. Efter andra gången så gav jag upp och min kompis lekte lite med dem och prövade att dutta på lim i mitten runt under diskanten då det såg ut som att de hade släppt där. Hade för mig att de sitter fast där?? Om inte så vet jag inte varför det lät illa innan vi limmade där. Jag tycker de spelar bra nu.Sponsor:
Comment
-
Intressant o höra hur du delar dom.Originally posted by ppk View PostJag tycker de spelar bra nu.
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
-
Nu delar jag dem vid 120HzSponsor:
Comment
-
Enda problemet jag haft med mina Amega 3,5or är att den lilla ringen som sitter på mellanregistermembranet, runt diskanten har släppt efter lite väl hårt poppande. Annars verkar dom faktist tåla det mesta och låter mycket trevligt! Ger man dom bara tillräckligt med effekt så smiskar dom på finfint nedåt 120Hz och går att spela högt med. Emphasers är inte heller helt fel, liknande karaktär som Amega men inte riktigt samma drag.
Comment
-
Antar att det är samma ring vi tänker på
hehe.
Ja det går att spela högt. Delar man 150 så går det att spela onödigt högtSponsor:
Comment

sjuka små saker det
Comment