Nackdelar:
Långsam om man scrollar genom ett mapparkiv t.ex om man har en hårddisk med mycket information.
Max 32GB information på hårddisk/USB stick.
Låg uppdateringsfrekvens på skärmen, blir suddigt om man ökar hastigheten.
Vid justering av tidscomp blir det en kort tystnad inte flytande som i dyrare processorer.
Några tycker den är ologisk i menyerna, smaksak. Jag har inga problem med Kenwood's tänk, jag tycker Alpine är mycket värre, smaksak.
Tappar delningen vid mottagning av samtal om man inte uppdaterat den (firmware v3.0).
Lite seg i menyerna.
Manual
Fördelar:
Har det mesta för en väldigt billig peng.
Låter mycket bra. Ej uttalat vilken D/A omvandlare som sitter i men det låter bra.
Delning i 10Hz/steg (mid/sub) är lite lågt men fungerar, 6,12/18/24 db/octav branthet.
Två tryck på stora ratten för justering av gain på subutgång, snabbt och smidigt.
...
Fördelar:
Har det mesta för en väldigt billig peng.
Låter mycket bra. Ej uttalat vilken D/A omvandlare som sitter i men det låter bra.
Delning i 10Hz/steg (mid/sub) är lite lågt men fungerar, 6,12/18/24 db/octav branthet.
Två tryck på stora ratten för justering av gain på subutgång, snabbt och smidigt.
Hej!
Fick idag min KDC-BT92SD och uppdaterade direkt till firmware 4.0.
Mycket nöjd med alla funktioner samt ljudkvalitén.
Men vet du eller någon var/hur man ska koppla in en diskant? Manualen är väldigt otydlig. I X-over-inst. kan man välja 4 filter Front, Rear, Sub, Tweeter.
Men spelaren har ju bara 3 utgångar + inbyggda stärkaren...
Re: Vad är skillnaden mellan Kenwood KDC-BT61U och KDC-BT92SD ?
Du måste nog koppla och testa. Manualen i det här fallet är "goddag yxskaft".
Jag kör passiva filter fram så jag har inte haft anledning/tillfälle att testa vad dom menar.
Du måste nog koppla och testa. Manualen i det här fallet är "goddag yxskaft".
Jag kör passiva filter fram så jag har inte haft anledning/tillfälle att testa vad dom menar.
Peter
Det jag märkt är att om du går in och väljer att du har tweeter på framsystem och sen i x-over väljer frekvens och sänker till -8 så minskar diskanten (eq?), men delningen spelar ingen roll, för den klipper inte, bara sänker vid vald frekvens... då har jag nu bara testat med inbyggda stärkare.
Ska köra slutsteg sedan men skulle gärna vilja slippa mitt gamla Hifonics Callisto VII och dela aktivt i Kenwooden ist. Verkar inte som om man kan få sub, mid, tweeter på lågnivån som jag antog..?
Det jag märkt är att om du går in och väljer att du har tweeter på framsystem och sen i x-over väljer frekvens och sänker till -8 så minskar diskanten (eq?), men delningen spelar ingen roll, för den klipper inte, bara sänker vid vald frekvens... då har jag nu bara testat med inbyggda stärkare.
Ska köra slutsteg sedan men skulle gärna vilja slippa mitt gamla Hifonics Callisto VII och dela aktivt i Kenwooden ist. Verkar inte som om man kan få sub, mid, tweeter på lågnivån som jag antog..?
/Jonas
Nej, filtren är alltför begränsade för detta.
Om du är ute efter rent trevägs så är nog Pioneer DEH-80PRS ngt för dig.
Re: Vad är skillnaden mellan Kenwood KDC-BT61U och KDC-BT92SD ?
Jag fattar inte heller hur det fungerar med den där tweeter inställningen. Kort och gott, kan jag dela ett 2vägskit aktivt med bt92an??? alltså hp på diskanterna och lp på middarna på lämpliga frekvenser?
Jag fattar inte heller hur det fungerar med den där tweeter inställningen. Kort och gott, kan jag dela ett 2vägskit aktivt med bt92an??? alltså hp på diskanterna och lp på middarna på lämpliga frekvenser?
Nej, HP-filtren ligger på tok för lågt för det.
En kompromiss skulle vara om ditt steg klarar att dela från 1.5K och upp...
Comment