Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri fråga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Batteri fråga

Originally posted by Åke_stefansson View Post
    Va är det man ska titta efter hos batteri är det ah , A eller en kombination. Lr va är det som är viktigast ?
    Vad ska det användas mest till? att driva anläggningen med lagom effekt en längre tid eller mkt effekt en kort stund?

Ska det bara vara till att hålla stereo igång länge är det Ah som ska va högt, är det att kräma ur max under 3sek ska det lämna mkt i sk kortslutningsström

Jag sj behöver inte så mkt kapacitet en längre tid utan burpar mest på tävling så jag valde ett sånt här: http://odysseybatteries.com/battery/pc1750t.htm

Då det kan lämna mkt ström under en kort tid så var det bra för mitt behov.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

okej okej jag åker mest och spelar, står sällan still å spelar så med andra ord är det AH som gäller för mig OM jag har förståt det rätt :P

Comment

okej okej jag åker mest och spelar, står sällan still å spelar så med andra ord är det AH som gäller för mig OM jag har förståt det rätt :P
        Ja nåt vettigt batteri av AGM typ kan va lämpligt.
        Hur mkt Ah som behövs beror mest på hur kraftig anläggning du har. jag klarar mig rätt bra med bara ett 70ah (använder ca 1400w effekt totalt i bilen) men man märker hur mkt längre man kan spela utan det börjar tappa kraft när man har ett extra batteri. (har ett banner running bull 95ah som brukar sitta i bak under vintern som lite backup vid kalla mornar)
        Men numera spelar ja inte speciellt högt vid färd så då räcker det klart med ett batteri.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

har 2 steg ett som e avsäkrat till 80A spl monoblock och 40A 2 kanaligt .800rms i 1 ohm och 2x190rms i 2 ohm

Comment

har 2 steg ett som e avsäkrat till 80A spl monoblock och 40A 2 kanaligt .800rms i 1 ohm och 2x190rms i 2 ohm
            Ta så stort du får plats med, det bör räcka om du mest har bilen igång, kan kolla så alla kontaktytor från tex generator och jordkablar osv är bra med.

Skulle du märka att bilen är trögstartad eller du helt enkelt mäter upp att batteriets vilospänning (när bilen varit avstängd tex under natten) är under 12,5V bör du underhållsladda det innan det blir för urladdat och tar skada.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

japp ska fixas och tack för tipsen så länge

Comment

Working...
              X