Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dioder kopplade till basen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Dioder kopplade till basen.

Originally posted by trop de View Post
    Skulle själv "aldrig" ens komma på tanken att koppla in belysning i serie med högtalarelementets spole, känns som något elementärt feltänk i min värld. Alternativet för belysning torde vara t.ex. en ljusorgel från Elfa

https://www1.elfa.se/elfa3~fi_sv/elf...item=85-001-16
    Säg det till de tillverkare som har just dioder i högtalare som blinkar antingen i takt med musiken eller med fast sken. För på NÅGOT sätt måste kretsen eller dioderna bli sammamkopplade med talspolen då de blinkar i takt med musiken. Frågan jag ställer mig då är hur de har löst det rent praktiskt...
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
      Säg det till de tillverkare
      Eller så kopplar du in din bils belysning i serie med dina högtalarelements talspolar och skriver en recension...
      Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

Comment

Ett slutsteg är till för att driva högtalare... PUNKT

Sluta upp med att larva er Köp en ljudkänslig styrbox på någon av de hundra olika nätbutiker som säljer krimskrams istället. Detta är ett bilstereoforum och inget annat.

Försök inte ens koppla in dioderna på slutsteget. Det är bara korkat.
        Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Säg det till de tillverkare som har just dioder i högtalare som blinkar antingen i takt med musiken eller med fast sken. För på NÅGOT sätt måste kretsen eller dioderna bli sammamkopplade med talspolen då de blinkar i takt med musiken. Frågan jag ställer mig då är hur de har löst det rent praktiskt...
          Ja och dessa basar tillhör ju oftast topskiktet kvalitetsmässigt Tror inte det. Där sitter inte dioder i dem basarna utan små lampor.

I min värld skall en bas spela musik och inte göra något annat. Vill man ha ljus köp en lampa istället.
          Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Jajaja, vi vet att det är dumt att koppla på basen och jag tänker alldrig göra det MEN frågan är hur man lyckas utan att koppla till basen... Om du vill hjälpa till i denna tråd så länka till ett alternativ istället!

Comment

http://www.dealextreme.com/p/44-led-...s-dc-12v-44362

Där är sånt krimskrams man använder för att få ljuset att blinka i takt.
              120:- hemskickat i brevlådan.

http://www.dealextreme.com/c/led-car-decorations-702
              Kolla runt lite där så har du så du kan klistra in hela bilen med blinkande dioder och krafs..

Lycka till nu och som gandalf så så driver man högtalare på slutsteg inget annat..

Comment

Kan hända att man kan få dem att blinka i takt med hjälp av en extra spole fram och tillbaks över magnet/polstycke som i sin tur driver en lampa/diod... inte omöjligt men slukar la endel effekt!
                http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

Comment

Originally posted by trop de View Post
                  Eller så kopplar du in din bils belysning i serie med dina högtalarelements talspolar och skriver en recension...
                  Läs om och läs rätt......
                  Och på tal om lampor i serie med högtalare så har det funnits (och finns kanske än idag) filterlösningar där en lampa har utgjort överbelastningsskydd, och en hel del tyckte att dte var skitfräckt att se att det blinkade i filtret och blåste på så att grjerna gick sönder......

Originally posted by Gandalf View Post
                  Ja och dessa basar tillhör ju oftast topskiktet kvalitetsmässigt Tror inte det. Där sitter inte dioder i dem basarna utan små lampor.

I min värld skall en bas spela musik och inte göra något annat. Vill man ha ljus köp en lampa istället.
                  Påstod jag inte heller........och nej, det finns med dioder. Frågan är hur de har löst det praktiska.
                  Sett billiga bling bling-högtalare där det suttit dioder infällda i korgen som har riktats mot en transparant kon...samma princip som led-belysta datorfläktar,och det syntes tydligt att det var dioder.

Och ja...jag håller med dig
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Läs om och läs rätt......
                    Skriv en recension och sluta fega nu eftersom du fortsatt tjatar om belysning
                    Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

Comment

Working...
                    X