Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låda 2x12 MDS Audiophile Limited

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Låda 2x12 MDS Audiophile Limited

Har 2 st gamla MDS AL-12 liggandes som jag tänkte trycka in i bruksbilen (Volvo 740 sedan)
    Det smartaste borde vara att spela dessa mot ryggstödet och täta rejält mot skuffen. Har för mig att jag gjorde så i den gamla 240 jag hade på den tiden... lät ganska bra har jag för mig...

Men några lådritningar har jag inte kvar och hur många liter dom vill ha kommer jag heller inte ihåg...
    Någon som har nåt tips på låda till dessa i en sedanbil?

Re: Låda 2x12 MDS Audiophile Limited

MDS har lådritningar till den basen: http://www.mds.se/sv/category/2460/Ladritningar

Möjligen kan förslaget "Audi 100" funka, men jag är inte säker. Nackdelen med det förslaget är att det bara sitter en port, kan bli rejält höga lufthastigheter om man vrider upp volymen. Sedan är avstämningen lite hög i mitt tycke, borde sänkas till tex 38-40 Hz eller däromkring.

Själv skulle jag nog kunna tänka mig 100 liter netto med dubbla 4" portar, rören görs 19 cm långa och sedan sätts trattar i båda ändar. Frågan är ju om lådan verkligen får plats under hatthyllan ifall basarna ska vändas mot ryggstödet, med tanke på att 740 brukar ha någon cm lägre höjd än 240 vad jag vet.

Comment

Re: Låda 2x12 MDS Audiophile Limited

du får plats med en höjd på 30 cm! jag har precis byggt en låda med 2 st 10 tums basar i min bil .12 tummare får du inte plats med om du bygger så att basarna dom sitter i en låda.men du får plats om du monterar basarna mot ryggstödet sen bygger en låda runt basarna....

Comment

Working...
      X