Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mosconis AI-NET

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mosconis AI-NET

Originally posted by Joakim Skovlund View Post
    Jo dom kan alla sina saker.. Lite differens på hur man prioriterat mtp. inngångsval oh hur man löst saker i softwaren.

Jag har nogrant testat alla 3 nämnda och har bra saker att säga om alla!
    Men.. Så kommer det alltid ett men...

En sak 6to8 är ensam om, oh det är i min åsikt det viktigaste, är att den inte "tillför" nånting till ljudet, om den är kopplat inn i kädjan och står nollställd. Ingen brus, inga konstigheter.

Om man ska kunna justera sig inn nogrant, oh man har rätta kunnande för att utnyttja 6to8, så har man hittils unika egenskaper i den, spesiällt mtp. den fantastiska EQ'n. Enda produkt på marknaden ja vet om, som har tillsvarande eq, är Focal Dual Monitor, men den har en hel del andra brister. Mitt konklution är att det hittils inte finns nån annan dsp på marknaden, som har alla "nödvändiga" möjligheter i en oh samma box. Alla har "nånting" vid sig, men som sagt - inte i samma enhet.

Har fått några påpekningar om "tråkig" softwaredesign, men att inte GUI'et ser ut som en spelhall oh är av den enkla sorten, tycker ja bara är ett pluss! Detta är en proffsmaskin och ska brukas som ett verktyg, inte en leksak.
    Nåja, det finns andra DSP produkter på marknaden, om än att de behöver 12V konverteras, som sparkar Mosconin hela vägen tillbaks till Italien, om vi uttrycker det milt.

Att de sedan kostar bortåt 100.000kr för de värsta är en annan sak, men då ser Mosconin rent löjlig ut.

//Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

...Ehh jo! Men va har det med saken att göra..?
      Är inte den jämförelsen lite far out??

Om man kunde ta sig betalt på dom där nivån för att utveckla en bilstereopryl, så skulle ja vara den gladaste! Till dess för vi roa oss med at någon bryr sig nog till att utveckla en bra processor som även mannen i gatan har råd med.
      Joakim Skovlund
      Autodesign AS
      Ledare - Autodesign AS - www.autodesign.no
      Mobil: +47 943 55 200 - Emailt:joakim@autodesign.no

BMW E34 Touring Pioneer ODR / Mosconi / DDZ edition. bildtråd 1 bildtråd 2 Eurpoean Champion 2009 & 2011 - EMMA Advanced unlimited

Comment

Om man kunde ta sig betalt på dom där nivån för att utveckla en bilstereopryl, så skulle ja vara den gladaste! Till dess för vi roa oss med at någon bryr sig nog till att utveckla en bra processor som även mannen i gatan har råd med.

VERY GOOD ANSWERE
        sigpic

A guilty conscious needs no accuser
        Gladenaudio-Mosconi
        Supported with mutual interest

Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
        It is above all an expression of ignorance and fear.

Comment

Ja, och förvisso är du norrman vilket gör att jag inte begär att du ska förstå vad jag skriver, men det jag just sa var att för i princip varenda kotte i bilstereovärlden så finns det nog just nu inte en bättre processor...Gick det bättre
          SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Jag är inte Norrman och jag förstod ditt inlägg som ett rent och skärt plumpt påhopp. Ni som inte tedtat den live fattar inte hur smidig den är att jobba med och vilka möjligheter som öppnas upp. När du Jonad nämner produkter som gör att 6to8 ser löjlig ut bevisar det bara att du ibland borde ha tangentbordsförbud.
            Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Originally posted by jonash View Post
              Nåja, det finns andra DSP produkter på marknaden, om än att de behöver 12V konverteras, som sparkar Mosconin hela vägen tillbaks till Italien, om vi uttrycker det milt.

Att de sedan kostar bortåt 100.000kr för de värsta är en annan sak, men då ser Mosconin rent löjlig ut.

//Jonas

Det känns som om vi satsat rätt då det ska till en produkt för 100 000 kr för att ta upp kampen med 6to8 då denna listar 5295:-
              sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Comment

Originally posted by Gandalf View Post
                Jag är inte Norrman och jag förstod ditt inlägg som ett rent och skärt plumpt påhopp. Ni som inte tedtat den live fattar inte hur smidig den är att jobba med och vilka möjligheter som öppnas upp. När du Jonad nämner produkter som gör att 6to8 ser löjlig ut bevisar det bara att du ibland borde ha tangentbordsförbud.
                Gandalf, läs vad jag skrev igen. Det som är trist är att så snart man skriver något 'negativt' om Mosconi så kommer klanen in, för de är så begränsade i sitt synsätt att allt som inte är bra är att mangla ned. Tonny fattade dock efter att jag förklarade vilket hans inlägg bevisar, och det räcker kanske...
                SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Gandalf, läs vad jag skrev igen. Det som är trist är att så snart man skriver något 'negativt' om Mosconi så kommer klanen in, för de är så begränsade i sitt synsätt att allt som inte är bra är att mangla ned. Tonny fattade dock efter att jag förklarade vilket hans inlägg bevisar, och det räcker kanske...
                  Jag undrar bara? När hade du möjlighet att testa denna processor?

Jag blir konfunderad eftersom du verkar ha full koll på den.

Sen vet du Jonas att ibland när du tänker är det jätterätt oftast men när det sen kommer på pränt faller i stort hela andemeningen bort.

Gandalf: Proud member of Clan McMos
                  Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Originally posted by Gandalf View Post
                    Jag undrar bara? När hade du möjlighet att testa denna processor?

Jag blir konfunderad eftersom du verkar ha full koll på den.

Sen vet du Jonas att ibland när du tänker är det jätterätt oftast men när det sen kommer på pränt faller i stort hela andemeningen bort.

Gandalf: Proud member of Clan McMos
                    Har ej testat medges. Har sett vilken Dsp de använt samt Op ampar, och då ger sig rätt mycket.
                    SM-guld 2007 och 2008.

Comment

"Ai-Net har försvunnit på Alpines Maskiner from 2012!"

Detta stämmer inte, AI-net finns kvar även 2012.
                      Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Jag har bara hållit i den och kikat lite i programmet, men den verkar klart lovande.

Det skall bli intressant att se vad den går för i verkligheten. Men den är trivsamt kompakt byggd måste jag säga. Kan tänka mig att man i början blir lätt överväldigad av valmöjligheterna.

Frågan som jag ställer mig är hur många (eq) filter den orkar med innan dsp-processorn blir nedlastad. Där har jag begränsningen i min hemma dsp.
                        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
                          "Ai-Net har försvunnit på Alpines Maskiner from 2012!"

Detta stämmer inte, AI-net finns kvar även 2012.
                          Förtydligande

Ai-Net finns givetvis kvar på de modeller som säljs år 2012, men enligt Alpine själva kommer Ai-Net att försvinna på nyproduserade modeller!
                          sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Comment

Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
                            Förtydligande

Ai-Net finns givetvis kvar på de modeller som säljs år 2012, men enligt Alpine själva kommer Ai-Net att försvinna på nyproduserade modeller!
                            Ai-Net börjar bli en trotjänare med ganska många år på nacken, så det stämmer delvis. Det kommer nyproducerade enheter under 2012 med Ai-Net-anslutning.

Comment

Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
                              Ai-Net börjar bli en trotjänare med ganska många år på nacken, så det stämmer delvis. Det kommer nyproducerade enheter under 2012 med Ai-Net-anslutning.
                              Vad mycket enklare (och mer rätt gissningsvis) det blir när de som faktiskt levererar produkterna svarar....
                              SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Vad mycket enklare (och mer rätt gissningsvis) det blir när de som faktiskt levererar produkterna svarar....
                                Jag har full förståelse för våra kunder, det är en djungel att hålla reda på vad alla fabrikat gör varje år (bara Alpine har ju släppt en satans massa nya funktioiner i o m 2012 års lineup)

Om jag ska förtydliga mig själv så kommer det EN helt ny huvudenhet med Ai-Net 2012, dock fortsätter produktionen av andra enheter med Ai-Net (ex IVA-D511/800, INA-W910R, CDA-117Ri).
                                Last edited by 12 Volt Sverige; March 14, 2012, 12:05. Reason: stavfel

Comment

Working...
                                X