Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klä dörrsidor - Jetta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klä dörrsidor - Jetta

Tjena! tänkte höra lite med er om vilket tyg som är lättast att använda för att klä dörrsidor.. om det inte är jättesnyggt spelar ingen roll!

Klädseln på dörrarna i bilen har släppt i limmet och är gamla och äckliga (från -86) så jag är sugen på att göra om dom lite och sedan klä dom i något tyg. gärna svart eller grått. hade även tänkt att klä om innertaket med samma tyg.
    \m/

Re: Klä dörrsidor - Jetta

Vanlig baslåde filt som finns att köpa i alla bilstereoaffärer är ju klart lättast att klä med...
    Dock inte så snyggt och sen kan dom ludda lite...
    Men klart lättaste materialet att få ett bra resultat med...
    Använd vanligt spraylim på burk att fästa med...

Comment

Jag har 6x2m helt ny beige vinyl liggande om det är intressant. Bara slänga iväg PM =)
      SM 2a, Street 2K 2015.
      SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
      SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
      SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

Originally posted by LuffarN
        Tjena! tänkte höra lite med er om vilket tyg som är lättast att använda för att klä dörrsidor.. om det inte är jättesnyggt spelar ingen roll!

Klädseln på dörrarna i bilen har släppt i limmet och är gamla och äckliga (från -86) så jag är sugen på att göra om dom lite och sedan klä dom i något tyg. gärna svart eller grått. hade även tänkt att klä om innertaket med samma tyg.
        Åk till lokala tygaffären och kolla vad de har hemma. Har du dörrsidor i plast eller "trä" finns lite olika modeller så du bör tänka lite på förarbetet med =)

Comment

Working...
        X