Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hu-Kenwood KDC-BT61U

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hu-Kenwood KDC-BT61U

    Dags att byta Hu och jag kikade lite på en Kenwood KDC-BT61U HU.
    Nyfiken på om någon här testat och använt en sådan som kan berätta lite om ljudet, finesserna och övriga gadgets.

    /mt4base

  • #2
    Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

    Har (vad jag förstått) föregående modell utan bluetooth, burning här på forumet hade bluetoothmodellen, såg smidigt ut att köra trådlöst från mobilen !

    2 cm steg på tidskompen = bra
    Equalizern = fel frekvenser för att justera vad jag tycker låter fel, ganska säker på att det går att ställa hur "brett" frekvensomfång den påverkar
    Endast högpassfilter på front och rear, 50-250 hz, ställbar branthet
    Endast lågpassfilter på sub, ställbar branthet och val för fasvändning

    Lång sladd på USB-ingången, dragit den till askkoppen
    Kopplat in 3.5mm kabel på cd-växlaringången (ingen aux in på min..)

    Har inte så mycket att jämföra med ljudmässigt, bytt bil, slutsteg och kompletterat med fullrangehögtalare sen jag hade en annan spelare !
    Rätt nöjd med ljudet som det är nu, men behöver en bättre EQ och vill prova nått nytt

    Inte världens mest logiska menysystem men gick ganska fort att lära sig, knapparna till höger (search mode + fav) har jag aldrig använt annat än för att se så de fungerar.

    Fronten blev glapp efter 9 månader, men fjärren fungerar så jag ska byta ut den istället för att skicka på rep, orkar inte vara utan spelare i bilen !

    Skulle säga att tidskompen gör den till en vinnare för sitt pris, fråga om det är någonting som är oklart eller som jag missat

    Comment


    • #3
      Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

      BT61an har bluetooth, det är samma maskin som BT60 fast andra färger på fronten. Kanonmaskiner för priset anser jag, som sagt väldigt bra tidskomp och helt okej filter. EQn har ju dock sina begränsningar, men det kan man leva med för det priset. Satsa på bättre högtalare och en bra installation istället så behövs inte EQ.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        BT61an har bluetooth, det är samma maskin som BT60 fast andra färger på fronten. Kanonmaskiner för priset anser jag, som sagt väldigt bra tidskomp och helt okej filter. EQn har ju dock sina begränsningar, men det kan man leva med för det priset. Satsa på bättre högtalare och en bra installation istället så behövs inte EQ.
        Mja........rätt skum tidskomp att jobba med....lite för bakvänd
        Last edited by Lonefox; January 19, 2012, 22:12.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

          Den verkar ju kanon för pengen!

          La en beställning på en sådan på pixmania nyss.
          1900kr inkl frakt är ju inget att bråka om!

          Comment


          • #6
            Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

            Nu har den kommit, bara nöjd hitils.
            Dock är det ett litet problem, när jag kör musik via bluetooth spelar inte steget.
            Men då jag kör via usb spelar stegen för fullt.

            Via bluetooth funkar det endast med högtalarna som drivs av stereon, vad kan felet vara?

            Comment


            • #7
              Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

              Antar att blåtanden enbart är för telesamtal. Finns lösa blåtandsmoduler till bilstereos som funkar på samma sätt. Om det inte är nån inställning vill säga..

              Comment


              • #8
                Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                Originally posted by tung_man View Post
                Nu har den kommit, bara nöjd hitils.
                Dock är det ett litet problem, när jag kör musik via bluetooth spelar inte steget.
                Men då jag kör via usb spelar stegen för fullt.

                Via bluetooth funkar det endast med högtalarna som drivs av stereon, vad kan felet vara?
                fäll ner fronten å på vänster sida har du en pytteliten knapp .. ta en skruv å håll in den i 2-3sek så nollar du stereon .. så va ja tvungen att göra på min sen funka det ... va samma fel som du beskriver mvh putte

                Comment


                • #9
                  Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                  Originally posted by racer-putte View Post
                  fäll ner fronten å på vänster sida har du en pytteliten knapp .. ta en skruv å håll in den i 2-3sek så nollar du stereon .. så va ja tvungen att göra på min sen funka det ... va samma fel som du beskriver mvh putte
                  Ska pröva det!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                    ditt problem är troligen att bt funktionen är inställt på att bara skicka ut ljud på front utgången, de finns en meny nånstans där du kan ställa om den till alla utgångar, sen bör de funka.
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                      kan tilläggas att den inställningen ska ligga under BT menyn,
                      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                        Testade att nolla stereon och det funkade inte.
                        Pillade i bluetooth inställningarna ett tag och nu funkar det kanon.

                        Det var inställt så att bluetooth bara spelade på front.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hu-Kenwood KDC-BT61U

                          Bumpar denna tråd då jag har identiskt problem med blåtanden.
                          Dock har jag en kdc-BT52u (lite osäker sista siffran men lär vara lika)
                          Vad exakt ska denna funktion ni pillar på hela för att få det att spela överallt?
                          Det finns nästan ingenting att välja på och jag har krånglar fram och tillbaka.

                          Comment

                          Working...
                          X