Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bitone tidskomp hur ställer jag det vart börjar jag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bitone tidskomp hur ställer jag det vart börjar jag

Originally posted by Peter View Post
    @jonash ? Vet ej vad du menar nu.( Du har köpt enheten för att ställa ljudet och du visste ju vad du gav dig in på, så många som påpekade detta för dig! ) Så du menar att jag inte ska fråga om man inte får till det ?? Jag valde bitone för det va en billigare lösning än p99rs.Visst jag vet vad jag köppte är nöjd med bitone 1.5.Men jag fråga om
    det va någon som visste om det fanns någon instälning att ut gå ifrån.För jag tycker inte jag får till det som jag vill ha det.Jag har bara gjort det auto med p88II
    när jag tar samma cm som p88 mäter ut så låter det inte alls lika bra, där av frågar jag
    hur man ska göra.Men det kanske är fel att fråga om jag visste vad jag köppt.
    Det är klart du kan fråga.

Men det finns en anledning när folk håller på i flera månader och år innan det blir bra.

Det är inte ett jobb som tar 20 minuter. Men det hade du förhoppningsvis inte trott heller.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Ne det trodde jag inte, Men lättare att fråga en att fäkta i blindo.Har väll fått lite styr på det men tycker inte det låter riktigt som jag tror det ska låta .Hörde en låt och plöttsligt hörde jag en mörk kör i dörren ner till på ett skumt sätt. kanske skulle va så hehe.men man provar sig fram dag för dag.Men jag skulle nog vilja få någon som vet
      hur det ska låta på en sq tävling,så man inte är helt ute och fummlar.Men det kommer nog de oxå.ska försöka få upp ljudbilden högre så man kan luta sig bak och titta upp
      på sångaren eller är det för högt upp om man får bio känsla på första bänkraden.?

Comment

Har det ordnat sig med upgraden?

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Peter View Post
          Ne det trodde jag inte, Men lättare att fråga en att fäkta i blindo.Har väll fått lite styr på det men tycker inte det låter riktigt som jag tror det ska låta .Hörde en låt och plöttsligt hörde jag en mörk kör i dörren ner till på ett skumt sätt. kanske skulle va så hehe.men man provar sig fram dag för dag.Men jag skulle nog vilja få någon som vet
          hur det ska låta på en sq tävling,så man inte är helt ute och fummlar.Men det kommer nog de oxå.ska försöka få upp ljudbilden högre så man kan luta sig bak och titta upp
          på sångaren eller är det för högt upp om man får bio känsla på första bänkraden.?
          Rakt framför dig i ögonhöjd är ju optimalt.

Det där med den mörka kören har antagligen mer med delningsfrekvenserna att göra, även om det är så att tajmingen mellan elementen måste vara perfekt också för att inte få såna problem.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Rakt framför mig i ögonhöjd bra :-) då har jag gjort rätt i ovetandes görning hehe
            skulle vilja ha de lite högre men då är jag på god väg.Fan va nice.kom på att jag hadde fel fas på ena midden i dörren.fummla med lapptoppen kom åt en lite grön lampa som fas vänder högtalaren Grrrrr.@ Horsy horse Japp jag fick den uppgraderade 1.5 nu
            Tack för svaren Guld värt.

Comment

ca 44 dgr till Elmia, eller 1056 tweaktimmar. Vaddå sova?

Pierre
              SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Working...
              X