Announcement

Collapse
No announcement yet.

ni som haft DD1508 (2st)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ni som haft DD1508 (2st)

vad har ni kört för låda? i usa rekommenderar dom ju inget mindre än en 6" port till 2st iaf.. men tror ni det hade funkat hyfsat med en 50L låda och ett 4" till båda?

Re: ni som haft DD1508 (2st)

Originally posted by sjobas View Post
    vad har ni kört för låda? i usa rekommenderar dom ju inget mindre än en 6" port till 2st iaf.. men tror ni det hade funkat hyfsat med en 50L låda och ett 4" till båda?
    Jag körde med 2 st 4" tums rör i min låda på 52 liter och det funkade bra. Drev dom med ett JL/1000. Hade dom i en Mercedes c-klass kombi.
    Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
    Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
    Svensk mästare Super street NW -06

Comment

enda nackdelen är att mitt bagagedjup är på typ 35cm så kan inte ha portar längre än max 30.. ville helst slippa ha nån böj på porten med

Comment

enda nackdelen är att mitt bagagedjup är på typ 35cm så kan inte ha portar längre än max 30.. ville helst slippa ha nån böj på porten med
        Är de nå fel på the DD way med fyrkantig port?
        Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Är väl inge fel med det, men vet inte av nåt program som gör såna lådor med lutande rygg.. Vilket jag måste ha för att det ska rymmas,

Comment

Jag hade en 4" port till mina 2 i en 35L låda

Om jag inte minns fel.

Comment

Originally posted by Dreddan View Post
              Jag hade en 4" port till mina 2 i en 35L låda

Om jag inte minns fel.
              Va! Visste inte ens att du haft 2såna å i samma låda, det har du då inte skrivit om nånstans iaf, så säker att du minns rätt? :-P vad tyckte du om det då? Musik? db? Hur högt?

Comment

Va! Visste inte ens att du haft 2såna å i samma låda, det har du då inte skrivit om nånstans iaf, så säker att du minns rätt? :-P vad tyckte du om det då? Musik? db? Hur högt?
                Jo, bildbevis nedan
                Attached Files

Comment

Är väl inge fel med det, men vet inte av nåt program som gör såna lådor med lutande rygg.. Vilket jag måste ha för att det ska rymmas,
                  Fyrkantig port med lutande rygg är ju inga konstigheter..
                  Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
                    Fyrkantig port med lutande rygg är ju inga konstigheter..
                    ah du tänkte en som man skruvar utanpå bara? å inte rent en "slotport"? ville ju helst det skulle se snyggt ut med, men det kanske går göra nån fin lösning för det med..

Comment

jag hade en 4,33" till mina 2st 1508 men det var nog på gränsen till för litet då jag fick blåsljud ibland vid djupa frekvenser, lådan var på 50-56L om ja minns rätt. Idag hade jag nog kört på en 6" eller som tokken säger en slotport. På lådan jag hade till min 8w7 så byggde jag slotporten innuti lådan istället för att följa en vägg.

Comment

Varför kan du inte bara bygga en helt vanlig slotport? Spela roll ifall ryggen blir lutande, de blir bara ett par vinklar till att såga?
                        Hur kan Björn Borg vara så känd…. Han säljer ju bara kalsonger!

Comment

Originally posted by nixlaz View Post
                          Varför kan du inte bara bygga en helt vanlig slotport? Spela roll ifall ryggen blir lutande, de blir bara ett par vinklar till att såga?
                          är ju det ja helst vill ha, men vill ha en ritning med alla bitars storlek, å nåt sånt program har inte jag, dom flesta bygger ju sina slotlådor helt kantiga, men en sån ryms inte i min skuff, å orkar inte gå på känn å behöva göra om 1000ggr, då man är perfektionist så tar det nog me tid då man skruvar ihop en låda.. eller har tänkt limma å plugga denna gången å sen lacka..

Comment

är ju det ja helst vill ha, men vill ha en ritning med alla bitars storlek, å nåt sånt program har inte jag, dom flesta bygger ju sina slotlådor helt kantiga, men en sån ryms inte i min skuff, å orkar inte gå på känn å behöva göra om 1000ggr, då man är perfektionist så tar det nog me tid då man skruvar ihop en låda.. eller har tänkt limma å plugga denna gången å sen lacka..
                            Ja nåra hörselskador lär du inte dra på dig iaf iom du oftast säljer dina prylar innan dem hamnar i bilen, eller så byter du bil så det är ju positivt.

Räcker det inte med en 8" då i den lilla bilen ?
                            Har inte dem nya Sundown åttorna kommit hit än? dem va ju köttiga om nåt.

Att va perfektionist e rätt värdelöst, då blir man ju aldrig klar med sina grejer så man kan ha nån nytta av dem innan man tröttnat på det.
                            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                              Ja nåra hörselskador lär du inte dra på dig iaf iom du oftast säljer dina prylar innan dem hamnar i bilen, eller så byter du bil så det är ju positivt.

Räcker det inte med en 8" då i den lilla bilen ?
                              Har inte dem nya Sundown åttorna kommit hit än? dem va ju köttiga om nåt.

Att va perfektionist e rätt värdelöst, då blir man ju aldrig klar med sina grejer så man kan ha nån nytta av dem innan man tröttnat på det.
                              nä ja vet ska försöka bli bättre på å behålla saker.. precis då ja dragit klart allt i dom 2senaste bilarna så har ja sålt.. men.. nu hoppas ja på bättre tider
                              ska se vad en 8" kan göra, kanske blir nöjd me en sån, det man hört och sett än sålänge verkar klart lovande, vet ej då ja får dom, men dom har inte börjat säljas ännu alls, men i slutet av månaden trodde han att första leveransen kan ske

Comment

Working...
                              X