vad har ni kört för låda? i usa rekommenderar dom ju inget mindre än en 6" port till 2st iaf.. men tror ni det hade funkat hyfsat med en 50L låda och ett 4" till båda?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ni som haft DD1508 (2st)
Collapse
X
-
Re: ni som haft DD1508 (2st)
Jag körde med 2 st 4" tums rör i min låda på 52 liter och det funkade braOriginally posted by sjobas View Postvad har ni kört för låda? i usa rekommenderar dom ju inget mindre än en 6" port till 2st iaf.. men tror ni det hade funkat hyfsat med en 50L låda och ett 4" till båda?
. Drev dom med ett JL/1000. Hade dom i en Mercedes c-klass kombi.
Linus "Lellen" Andersson
Passat kombi 01 clean edition
Espl,Bassrace
Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
Svensk mästare Super street NW -06
-
-
Va! Visste inte ens att du haft 2såna å i samma låda, det har du då inte skrivit om nånstans iaf, så säker att du minns rätt? :-P vad tyckte du om det då? Musik? db? Hur högt?Originally posted by Dreddan View PostJag hade en 4" port till mina 2 i en 35L låda
Om jag inte minns fel.
Comment
-
-
Fyrkantig port med lutande rygg är ju inga konstigheter..Originally posted by sjobas View PostÄr väl inge fel med det, men vet inte av nåt program som gör såna lådor med lutande rygg.. Vilket jag måste ha för att det ska rymmas,
Builder of the Metallica Tribute Car
Comment
-
ah du tänkte en som man skruvar utanpå bara? å inte rent en "slotport"? ville ju helst det skulle se snyggt ut med, men det kanske går göra nån fin lösning för det med..Originally posted by Tokken View PostFyrkantig port med lutande rygg är ju inga konstigheter..
Comment
-
jag hade en 4,33" till mina 2st 1508 men det var nog på gränsen till för litet då jag fick blåsljud ibland vid djupa frekvenser, lådan var på 50-56L om ja minns rätt. Idag hade jag nog kört på en 6" eller som tokken säger en slotport. På lådan jag hade till min 8w7 så byggde jag slotporten innuti lådan istället för att följa en vägg.
Comment
-
är ju det ja helst vill ha, men vill ha en ritning med alla bitars storlek, å nåt sånt program har inte jag, dom flesta bygger ju sina slotlådor helt kantiga, men en sån ryms inte i min skuff, å orkar inte gå på känn å behöva göra om 1000ggr, då man är perfektionist så tar det nog me tid då man skruvar ihop en låda.. eller har tänkt limma å plugga denna gången å sen lacka..Originally posted by nixlaz View PostVarför kan du inte bara bygga en helt vanlig slotport? Spela roll ifall ryggen blir lutande, de blir bara ett par vinklar till att såga?
Comment
-
Ja nåra hörselskador lär du inte dra på dig iaf iom du oftast säljer dina prylar innan dem hamnar i bilen, eller så byter du bil så det är ju positivt.Originally posted by sjobas View Postär ju det ja helst vill ha, men vill ha en ritning med alla bitars storlek, å nåt sånt program har inte jag, dom flesta bygger ju sina slotlådor helt kantiga, men en sån ryms inte i min skuff, å orkar inte gå på känn å behöva göra om 1000ggr, då man är perfektionist så tar det nog me tid då man skruvar ihop en låda.. eller har tänkt limma å plugga denna gången å sen lacka..

Räcker det inte med en 8" då i den lilla bilen ?
Har inte dem nya Sundown åttorna kommit hit än? dem va ju köttiga om nåt.
Att va perfektionist e rätt värdelöst, då blir man ju aldrig klar med sina grejer så man kan ha nån nytta av dem innan man tröttnat på det.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Comment
-
nä ja vetOriginally posted by Frippe_L View PostJa nåra hörselskador lär du inte dra på dig iaf iom du oftast säljer dina prylar innan dem hamnar i bilen, eller så byter du bil så det är ju positivt.

Räcker det inte med en 8" då i den lilla bilen ?
Har inte dem nya Sundown åttorna kommit hit än? dem va ju köttiga om nåt.
Att va perfektionist e rätt värdelöst, då blir man ju aldrig klar med sina grejer så man kan ha nån nytta av dem innan man tröttnat på det.
ska försöka bli bättre på å behålla saker.. precis då ja dragit klart allt i dom 2senaste bilarna så har ja sålt.. men.. nu hoppas ja på bättre tider 
ska se vad en 8" kan göra, kanske blir nöjd me en sån, det man hört och sett än sålänge verkar klart lovande, vet ej då ja får dom, men dom har inte börjat säljas ännu alls, men i slutet av månaden trodde han att första leveransen kan ske
Comment

Comment