Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plåtflex - Ballt för fjortisraggare.. MEN!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plåtflex - Ballt för fjortisraggare.. MEN!

http://www.youtube.com/watch?v=Mt65xM4apFQ

Pete från PWK designs förklarar lite närmre det här med fenomenet plåtflex
    som statussymbol för bra tryck i bilen.

Kort sagt allt som rör sig i en bil ÄTER dB..
    Detta vet de flesta vid detta laget här i alla fall men det är ett bra sätt
    att få kanske den lite yngre generationen att inte eftersträva plåtflex
    vilket många faktiskt gör.
    Builder of the Metallica Tribute Car

Re: Plåtflex - Ballt för fjortisraggare.. MEN!

Nej usch..bilen ska vara helt tyst på utsidan..är ju i bilen man lyssnar
    Audi A4 B5 -98
    Pioneer P90 + DEQP90
    Sinfoni amplitude 50.4x
    Sinfoni shadow 100.2
    Sinfoni S165W x4
    Sinfoni S100M
    Sinfoni S25T

Vw up -12
    På gång..
    New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by Tokken View Post
      http://www.youtube.com/watch?v=Mt65xM4apFQ

Pete från PWK designs förklarar lite närmre det här med fenomenet plåtflex
      som statussymbol för bra tryck i bilen.

Kort sagt allt som rör sig i en bil ÄTER dB..
      Detta vet de flesta vid detta laget här i alla fall men det är ett bra sätt
      att få kanske den lite yngre generationen att inte eftersträva plåtflex
      vilket många faktiskt gör.
      Ähhhh Hur menar du nu
      SM GULD 2009 ESPL 4
      SM GULD 2010 ESPL Unlimited
      HiFiMicke
      2011 BMW SQ EDITION Black On Black
      Team dBAkuten
      BMW e91 m-sport

Comment

Originally posted by HiFiMicke View Post
        Ähhhh Hur menar du nu
        / Micke 18år

Eller hur va det nu
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

sen kanske inte alla har tävlingsambitioner och vill bygga om bilen till en rullande baslåda heller.. inte att förglömma..
          för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Comment

Jag kan bara tala för mig själv, jag har inte råd med dämpmattor. Visst, inte så mycket pengar, men alla pengar jag får över lägger jag heller på något roligare. Sen är det nog inte så många som orkar med allt arbete som dämpning innebär.
            Att det låter skit utanför bilen behöver man ju knappast bry sig om, då det faktiskt är i bilen man lyssnar, iofs så låter det så jävla skit utanför min bil att det nästan överröstar in i bilen.. Men klart att det är lite roligt med plåtflex ibland...

Håller dock faktiskt på att lösa det utan dämpmattor, och med mer hm, kreativ lösning.

Comment

Vi ska göra en intressant demo pån Elmia med Berntssons EX bil så folk få känna trycket i dörröppningen när allt annat är stumt.

Där snackar vi tryck!!!

Garanterat att ingen håller kvar huvet i dörröppningen när mätaren visar 160dB

Det är först då man förstår innerbörden med dämpad bil.

MVH//Björn
              www.dbakuten.se

Comment

Originally posted by dBAkuten View Post
                Vi ska göra en intressant demo pån Elmia med Berntssons EX bil så folk få känna trycket i dörröppningen när allt annat är stumt.

Där snackar vi tryck!!!

MVH//Björn
                www.dbakuten.se
                Smart att utsätta folk för livsfara när man demar....och då tänker jag inte på hörseln.

Ni kanske bör tänka om den grejen.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                  Smart att utsätta folk för livsfara när man demar....och då tänker jag inte på hörseln.

Ni kanske bör tänka om den grejen.
                  Det är frivilligt att stoppa in huvet där i en sek så var lugn.....

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

Där snackar vi tryck!!!

MVH//Björn
                    www.dbakuten.se
                    Säg inte det, jag kommer garanterat att göra det dum som jag är
                    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Det är frivilligt att stoppa in huvet där i en sek så var lugn.....

MVH//Björn

www.dbakuten.se
                      Björn,

du är där med din firma. Om ni inte talar om att det är livsfara så...ja, end of firma om nåt händer..

Men ni gör som ni vill. Det är ju fritt att mörda en statsminister med, bara man e beredd att ta konsekvensen.
                      SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by Smalasussie
                        "Du, nu tar vi det lita lugnt här, det finns tom folk som mördar sig själva

Ett citat från filmen smala sussie som jag och stickan tyckte passade in här

Comment

Originally posted by k1mm0 View Post
                          Ett citat från filmen smala sussie som jag och stickan tyckte passade in här
                          Jag är lugn. Tycker bara det kunde vara på sin plats att varna Björn, jag tror inte han är ute efter att skada nån, men OM nåt skulle hända ligger han jävla risigt till.

160dB är direkt livsfarligt för vissa människor om det så är en sekund bara. På
                          mässor kommer många fram som inte har koll, speciellt Elmia skulle jag säga. Och det sista de kan nåt om är vad 160dB betyder. At hörseln garanterat försämras även om det bara är en sekund kan kanske de flesta fatta. Men att kroppesn organ kan ta skada, och än värre om man har nån defekt, ja det har vi koll på (eller SKALL ALLA SOM HÅLLER PÅ MED dB i dem här trakterna veta)

Så det var inte kritik på nåt sätt utan bara en liten tanke som jag hoppas Björn förstår.
                          SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Originally posted by jonash View Post
                            Jag är lugn. Tycker bara det kunde vara på sin plats att varna Björn, jag tror inte han är ute efter att skada nån, men OM nåt skulle hända ligger han jävla risigt till.

160dB är direkt livsfarligt för vissa människor om det så är en sekund bara. På
                            mässor kommer många fram som inte har koll, speciellt Elmia skulle jag säga. Och det sista de kan nåt om är vad 160dB betyder. At hörseln garanterat försämras även om det bara är en sekund kan kanske de flesta fatta. Men att kroppesn organ kan ta skada, och än värre om man har nån defekt, ja det har vi koll på (eller SKALL ALLA SOM HÅLLER PÅ MED dB i dem här trakterna veta)

Så det var inte kritik på nåt sätt utan bara en liten tanke som jag hoppas Björn förstår.
                            Då måste jag ha sett massor med folk stupa för så många timmar jag har rockat förr med bilar som spelar över 160dB utan att någon har kommit till märkbar skada.
                            Det är helt frivilligt att uppleva det.

Går du fram och säger till alla som röker med att de är snart nära döden oxå???

Det är väl klart att det kommer små barn eller liknande att man inte öser på!!! Samt att man informera om riskerna.

MVH//Björn

www.dbakuten.se

Comment

Då måste jag ha sett massor med folk stupa för så många timmar jag har rockat förr med bilar som spelar över 160dB utan att någon har kommit till märkbar skada.
                              Det är helt frivilligt att uppleva det.

Går du fram och säger till alla som röker med att de är snart nära döden oxå???

MVH//Björn
                              Årets hittils sämsta jämförelse alla kategorier.

Sen betvivlar jag starkt att du verkligen haft massor av folk sittandes i dem ljudtrycken. Att bilen är kapabel till 160 är en sak, eller 170, men att göra det med öppen dörr är inte så lätt.

160dB är farligt. Så är det bara. Sätter man sig i det frivilligt har man inte mycket mellan öronen som är värt nåt.
                              Last edited by jonash; February 9, 2010, 22:24.
                              SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Working...
                              X