Announcement

Collapse
No announcement yet.

143.9 dB med en 10". Bra?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bogge
    replied
    Re: 143.9 dB med en 10". Bra?

Originally posted by Coffa View Post
    Tja !

Coffa här ny på forumet men har kört lite db förr och fått lite nytt sug på spela lite. Dock inte på samma nivå som förr. Det är min bas vi ska leka lite med och hoppas på fina resultat. Som Sjödin skriver så kommer vi att mäta med TL för att kunna ha ett resultat som går att jämföra med er andra som mätt sina bilar. Nya mätningen kommer att göras i 2 olika bilar med musik samt ton. I mr Sjödins A4 samt en liten mindre seat ibiza 2010 årsmod. Kommer att använda ett av Micke hedmans 8000w steg "får vi se om det är nå tryck i grejjerna =)" Ska försöka filma lite samt fota så ni kan ta del av det hela ...

Mitt mål är 145db + musik kanske 147db ton i mitt tycke högt för en 10a i en vanlig personbil utan några ändringar.

Har ni något tips kom gärna med dom ...

mvh:Coffa
    kanske man tittar förbi ja med när de blir testning bara de inte blir imorn för då kan man inte.
    Hedman tyckte vi skulle prova lite i min bil med

Vad är de för spolar på basen? om Hedman steget inte duger till så kan vi koppla in den i min bil
    Last edited by Bogge; February 4, 2010, 08:22.

Leave a comment:

• Coffa
    replied
    Re: 143,9 db med en 10". Bra eller anus?

Originally posted by Holst View Post
    hehe får även jag sålla mig till skaran som gjort ett bra resultat då. 146.7 db med 1st jbl 10" i en 34liters låda :P Undrar hur det låter med 5st till och 5ggr effekten tro

Edit: Även det uppmätt med TL å kasst med ström
    Mycket bra !!!

Vad var det för bil? Vad för steg och bas?

Kul med fler som kör på 10or

Leave a comment:

• Anders
    replied

Vi lär ses till sommaren,jag siktar på att kunna spela skapligt högt med musik oxå.
    Kan avslöja en del av bygget och det är basen här brevid på min bild,bra budget bas.

kul ! Har inge sådana planer men med en SPL låda i rätt bli skulle mitt mål vara 150 db med ... MEN nu har jag inte tid eller ork att bygga en bil enbart för db utan det får bli musik ist . så högt det bara går med en 10a tills det rullar in lite kulor och den får en kompis =)

Leave a comment:

• Coffa
    replied

kul ! Har inge sådana planer men med en SPL låda i rätt bli skulle mitt mål vara 150 db med ... MEN nu har jag inte tid eller ork att bygga en bil enbart för db utan det får bli musik ist . så högt det bara går med en 10a tills det rullar in lite kulor och den får en kompis =)

Leave a comment:

• Anders
    replied

Har inte kvar mitt tl tyvärr.
    Jag tror du klarar det med mer effekt och lite labbande.
    Mitt bygge är 2 basar och ett slutsteg,vill du veta mer så vänta på sommaren.
    Men är ett budget bygge men hoppas kunna spela 150+.
    Japp suget kom tillbaks tyvärr om man ska se den från mitt bankkontos sida.

Tja !

Har du fått sug du med? =)

Vad tror du då tror du man klarar mitt mål? Har inte du ett TL ? Vad blir det för bygge för dig då?

Coffa

Leave a comment:

• Coffa
    replied

Tja !

Har du fått sug du med? =)

Vad tror du då tror du man klarar mitt mål? Har inte du ett TL ? Vad blir det för bygge för dig då?

Coffa

Leave a comment:

• Anders
    replied

Hej på re!!! polo här

Tja !

Coffa här ny på forumet men har kört lite db förr och fått lite nytt sug på spela lite. Dock inte på samma nivå som förr. Det är min bas vi ska leka lite med och hoppas på fina resultat. Som Sjödin skriver så kommer vi att mäta med TL för att kunna ha ett resultat som går att jämföra med er andra som mätt sina bilar. Nya mätningen kommer att göras i 2 olika bilar med musik samt ton. I mr Sjödins A4 samt en liten mindre seat ibiza 2010 årsmod. Kommer att använda ett av Micke hedmans 8000w steg "får vi se om det är nå tryck i grejjerna =)" Ska försöka filma lite samt fota så ni kan ta del av det hela ...

Mitt mål är 145db + musik kanske 147db ton i mitt tycke högt för en 10a i en vanlig personbil utan några ändringar.

Leave a comment:

• Coffa
    replied

Tja !

Leave a comment:

• Sjödin
    replied

Tänkte att de ska göras ett nytt försök med 4500wrms och mäta med Tl. Ska även prova med ton istället för musik. Ska bli kul att se vad som händer då Vet att jänkarna kört 8164w på en level 4xl 10a utan att den kroknade :-D Skriver nå mer efter vi testat i helgen.

Leave a comment:

• The one n only
    replied

Bra resultat
    denna mätare är det?
    http://www.ljudia.se/bil-s82121/till...-dbm2-p214737/
    Basen ser ut att tåla bra med effekt

Prata med Andraxx här på forumet så kan du får ev mäta resultatet med ett TL instrument
    Last edited by The one n only; January 31, 2010, 12:58.

Leave a comment:

• octan
    replied

dbm2 brukar börja skena när de kommer upp mot 140 och över. Så gissar på 1-2 db lägre. Kommer man upp mot 147db så kan den visa upp mot 3db fel. Har testat.
    Men oavsett så är det ett bra resultat för en ensam 10a.

Leave a comment:

• Sjödin
    replied

De är inte mätt med Tl utan med nån billigare mätare som de stod dbm-2 på. Ingen aning om vad de är för något. Enligt killen på butiken så har ett gäng sånna kollats mot TL, den som var sämst i de testet visa de 2db för mycket. Så i värsta fall är de bara 141,9
    Men de är mätt mitt på framrutan höjdmässigt och rakt framför passagerarstolen. Korrekt att mäta så?

Leave a comment:

• Holst
    replied

hehe får även jag sålla mig till skaran som gjort ett bra resultat då. 146.7 db med 1st jbl 10" i en 34liters låda :P Undrar hur det låter med 5st till och 5ggr effekten tro

Edit: Även det uppmätt med TL å kasst med ström

Leave a comment:

• Techno_Bass
    replied

Är detta uppmätt med TL och vid vindrutan är det riktigt bra resultat !

Leave a comment:

• Svenn3SaataN
    replied

Tycker också att det låter som ett oförskämt bra resultat

Leave a comment:

Working...
X