Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang. Dragster DWC258, spela musik?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Ang. Dragster DWC258, spela musik?

byggkvalliten är super!!!verkligen skitbra, 32kg bas är manligt=)
    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

Måste bra dubbelkolla en grej, det finns en Dragster DWC258 & en DWC258.1 vilken den senare är bra mkt fetare (med "öron" på korgen att skruva fast den med)?

Jag har nog länkat till fel bas, frågan är om ni har talat om DWC258 eller DWC258.1 och med det vilken bas killen egentligen säljer...

Vilken av dessa är det ni talat om (se bild)?:
      Attached Files
      Last edited by infectious; January 19, 2010, 22:01.
      ((I GENESIS))

Comment

Den bas killen säljer är nog den gamla modellen eftersom den nya inte ens har kommit till Sverige än vad jag vet.

I den lådan vi byggde så spelade den både snärtigt, djupt och hängde med fullt godkänt i dubbelkaggad metal.

Comment

Ok, detta är minst sagt grötigt nu! Killen har dock svarat att det är den gamla.

Såhär är det, söker man dwc258 på prisjakt hittar man ett alternativ, söker man dwc258.1 dyker inget upp. Det finns dock två som säljer dwc258 basen, en för 4795kr och en för 9990kr. Klickar man på den dyra får man upp den nya modellen och inte 258 vilket verkar vara en tabbe från www.fetbas.com.

Frågan är ju då ifall ni vet vad den kostade ny, säljer dom ut gamla ex. för 4795kr och den kostade mer från början (hur mkt???) eller har den inte kostat mer än ca 5000kr ny?

Kan man köpa en ny dwc258 för 4795kr förändras ju läget en del då jag trodde den kostade 9990kr ny i dagsläget!

JAPP http://www.ljudpunkten.se/dragster-dwc258-p-615.html
          Last edited by infectious; January 19, 2010, 22:29.
          ((I GENESIS))

Comment

det är så här, importören är bilradiohuset i borås. de vi har pratat om är DWC258. DWC258.1 är nyhet men vet inte när den kommer. nypriset på basen är 7495sek.
            Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

Comment

skicka ett mail till marcus@bt-agenturer.se så får du svar på alla dina frågor han är ansvarig för dragster audio i sverige

Comment

Tack för all info!

Nu blev det såhär, när säljaren fick reda på att det gick att köpa ny för under 5000kr bestämde han sig för att behålla den men undrade ifall jag ville byta mot en Orion HCCA-15.2 istället?!

Hur är den i jämförelse kan jag ju passa på att fråga? Kanske får starta en ny tråd (suck)...

EDIT: Snabbkoll visar att en HCCA 15.2 kostar ca 3000kr beg = Inget vidare byte rakt av i alla fall.
                Last edited by infectious; January 19, 2010, 22:57.
                ((I GENESIS))

Comment

Den nya basen inkommer inte förän april ungefär så det är den gamla någon vill sälja till dig.

Basen har byggkvalite.
                  Den kan spela både rappt och tungt beroende på låda och bil.

/Mikael
                  BT-Agenturer

Comment

Originally posted by infectious View Post
                    Kan man köpa en ny dwc258 för 4795kr förändras ju läget en del då jag trodde den kostade 9990kr ny i dagsläget!

JAPP http://www.ljudpunkten.se/dragster-dwc258-p-615.html

Ljudpunkten har inte varit igång på länge, firman ligger på is sen ett par år tillbaka så att kolla priser där är som å kolla i en 2 år gammal katalog, säger inte ett smack,

Comment

Ok,,

Om det står mellan en HCCA 15.2 o en DWC258, vilken är den bästa basen (olika kvaliteter kanske)?
                      ((I GENESIS))

Comment

HCCA basen trivs vid väldigt låga frekvenser vilket också DWC basen gör. Har aldrig lekt med en HCCA så jag vet inte om man kan få den att spela snärtigt och trevligt för techno och metal osv men DWC basen kan man få att lira väldigt djupt och även snärigt och snyggt om man får till det. =)

Comment

Ok men summan av detta då, anser ni att jag gör ett vettigt byte med fyra Audiotop 15" mot en Dragster?
                          ((I GENESIS))

Comment

Originally posted by infectious View Post
                            Ok men summan av detta då, anser ni att jag gör ett vettigt byte med fyra Audiotop 15" mot en Dragster?
                            Tja du får inte plats med 4 15" säger du o funderar på Dragstern?
                            kör på :-)
                            Jag tyckte den lät trevligt i TRUCKEN´s prelude iaf
                            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Jag skulle ha bytt direkt. Men det beror ju lite grann på vad du är ute efter dwc basen är ju som nån redan skrivit ingen sq bas. Men fan va dom levererar,en vän till mig har spelat 151.8 db med en sådan dwc bas då fick den ca 2.5kw. 85 liter 6" port 30cm lång och runt 2.5-3 kw så kommer det rocka satan.. Så är det db du är ute efter så är det ett bra byte eller bra byte är det väl i vilket fall då du troligen får mer för dwc basen. Lycka till med bytet..
                              Skriv gärna om det blev byte!

Comment

Det blev byte. Fick med en slotportlåda på 85L har jag för mig men i dagsläget kommer det inte bli något byggande. Får se vad det blir för installation tills i vår, vinterbilen kommer bara skramla sönder om jag bygger nåt i den...
                                ((I GENESIS))

Comment

Working...
                                X