Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag på slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Förslag på slutsteg

Hejsan allihopa! Är på jakt efter ett slutsteg till min Ground Zero Nuclear GZNW 12SPL Bas

http://www.ground-zero-audio.com/english/05_nw12spl.htm

http://i235.photobucket.com/albums/e...e/100_4154.jpg

http://i235.photobucket.com/albums/e...e/100_4156.jpg

http://i235.photobucket.com/albums/e...e/100_4158.jpg

Letar efter ett trevligt välljuds steg som får kosta mellan 3000 och 6000 svenska riksdaler. (Obs, har ni ett steg som ni absolut inte vill släppa billigare än 6500~ så skriv gärna här iallafall. Man kan alltid hitta lite extra pengar om man har en bra deal på gång... )

Letar dvs inte nödvändigtvis efter ett steg som maxxar basen, utan mera ett, som är snällt och pålitligt, men ändå kan få den att röra på sig rejält ^^

Nytt eller begagntat, alla förslag är uppskattade. Kom gärna med forum namn, mailadresser, eller telefon nr när ni postar så man kan få tag på personen som säljer!

Tack på förhand - " Ground Zero Brossan "

Re: Förslag på Slutsteg!

Jadu, ett steg som lämnar så mycket effekt för de pengarna blir nog hyfsat svårt.. Men jag har i alla fall ett B2 mono till salu. Är väl både ett välljud och "kraftsteg".

Comment

Tycker det där är väldigt likt min gammla bas. Om så är fallet så ska du ha ett steg som lämnar mycket effekt i 2 Ohm då det är dubbla 1 Ohms spolar på den basen. Bara ett tips
      SM GULD 2009 ESPL 4
      SM GULD 2010 ESPL Unlimited
      HiFiMicke
      2011 BMW SQ EDITION Black On Black
      Team dBAkuten
      BMW e91 m-sport

Comment

DLS CAD 15? 1600wrms vid 1 ohm, digitalt. kostar 6000kr.
        Eller DLS A6, lämnar väl 1200wrms, klass AB. Brukar säljas begagnat för dryga 3000kr. Eller 4300kr hos Nardik.

Comment

Lite off-topic. Hur tusan får man kontroll på en sådan där värsting?
          sigpic

Comment

Originally posted by HiFiMicke View Post
            Tycker det där är väldigt likt min gammla bas. Om så är fallet så ska du ha ett steg som lämnar mycket effekt i 2 Ohm då det är dubbla 1 Ohms spolar på den basen. Bara ett tips
            Hehe min, din gamla bas

När jag hade den drev jag den med 2st nuclear 2800, ett per spole och det funkade väl helt OK. Kolla efter ett beggat ampire M2000 annars, det ger iallafall 2000rms och bör gå att hitta för 3-4000kr men i 1ohm, hittar du 2st så går dom att docka och ska lämna närmare 4000rms vid 2ohm. Och om det är den basen som vi ägt så bör du hitta nått som ger mera i 2ohm som micke sa.
            Kolla i sälj delen lite nu och då bara så dyker nog nått upp
            Last edited by darki3; January 14, 2010, 21:33.

Comment

Originally posted by darki3 View Post
              Hehe min, din gamla bas

När jag hade den drev jag den med 2st nuclear 2800, ett per spole och det funkade väl helt OK. Kolla efter ett beggat ampire M2000 annars, det ger iallafall 2000rms och bör gå att hitta för 3-4000kr men i 1ohm. Om det är den basen som vi ägt så bör du dock hitta nått som ger mera i 2ohm
              Eller två beggade Ampire M2000 om han hittar det. då bör det flåsa på rätt bra.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                Jadu, ett steg som lämnar så mycket effekt för de pengarna blir nog hyfsat svårt.. Men jag har i alla fall ett B2 mono till salu. Är väl både ett välljud och "kraftsteg".
                Sen går dom väl också att docka om en har behov utav mer effekt.

Comment

Jo, det stämmer nog bra att det är din, och din, gamla bas... er gamla bas då med andra ord

Jo, hade som sagt inte varit fel med ett trevligt steg till att börja med, och sen köpa ett till senare, när plånboken/öronen vill det!

Comment

/Bump

Fler förslag, om det nu finns fler vettiga alternativ.

Comment

Working...
                    X