Announcement

Collapse
No announcement yet.

badrumsklet att kleta med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • badrumsklet att kleta med?

    vad heter detta som många använt på dörrsidor som dämpmassa tex, får snart mitt framsystem som ska i och tänkte kleta på lite av detta, och m1 el stinger på plåten.. borde väl bli bra?

  • #2
    Re: badrumsklet att kleta med?

    Hej..

    Jag använde Vanligt tätskikt till våtutrymmen.
    Fick tippset av Nisser.
    Alla ÅF är välkomna att svara!

    Comment


    • #3
      Re: badrumsklet att kleta med?

      just precis sånt var det nog, men du minns inget fabrikat eller så? tror den var blå till färgen om ja minns rätt den ja läste om på lazzat. den ska väl inte bli hård när den härdnat? utan kännas typ som silicone?

      Comment


      • #4
        Re: badrumsklet att kleta med?

        Hette det inte tätmembran elelr tätningsmembran?
        Beemer med enkel installation

        Comment


        • #5
          Re: badrumsklet att kleta med?

          Originally posted by Svugg View Post
          Hette det inte tätmembran elelr tätningsmembran?
          stämmer bra, hittade även namnet, FB7 Tätmembran, tackar för svar

          Comment


          • #6
            Re: badrumsklet att kleta med?

            swedac dc-p500 eller tätmembran fb7 som kanske söks?
            BronsMedlem

            Comment


            • #7
              Re: badrumsklet att kleta med?

              Originally posted by fedtemule View Post
              swedac dc-p500 eller tätmembran fb7 som kanske söks?
              Hur är dämpegenskaperna om man jämför med Biltema bitumen matta och te.x. Stinger Roadkill ?

              Mvh
              Jonas
              En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

              Comment


              • #8
                Re: badrumsklet att kleta med?

                Originally posted by busfabror View Post
                Hur är dämpegenskaperna om man jämför med Biltema bitumen matta och te.x. Stinger Roadkill ?

                Mvh
                Jonas
                hade själv problem med vibrationer i dörrsidorna på min gamla bil..
                så ja satte bitum på insidan av sidorna men de tog inte bort allt oväsen, sen fick ja tips om swedac, så vi prova rolla detta över bitumen i dörrsidan å de funka prima..

                mvh magnus
                BronsMedlem

                Comment


                • #9
                  Re: badrumsklet att kleta med?

                  Har man en gång använt bitumen med alufolie vill man aldrig mer använda asfaltsmatta.

                  Ett tips är att blanda i en 20 % sand i badrumskletet. Ökar massan och man får en halvdämpad motvikt i den.
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: badrumsklet att kleta med?

                    Hhhmm....sen e de väl så att man får MAX ha 4mm tjock dämpning enligt reglementet, eller ? Hur tjock behöver man "rolla" på ?
                    Ett lager men Biltemas Bitumen= 3mm, ett lager Stinger Roadkill= 2mm.....

                    Mvh
                    Jonas
                    En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                    Comment


                    • #11
                      Re: badrumsklet att kleta med?

                      Originally posted by busfabror View Post
                      Hhhmm....sen e de väl så att man får MAX ha 4mm tjock dämpning enligt reglementet, eller ? Hur tjock behöver man "rolla" på ?
                      Ett lager men Biltemas Bitumen= 3mm, ett lager Stinger Roadkill= 2mm.....

                      Mvh
                      Jonas
                      gäller inte det bara plåten?

                      Comment


                      • #12
                        Re: badrumsklet att kleta med?

                        Vart kan man köpa swedac dc-p500.finns det i stockholm att köpa?

                        Comment


                        • #13
                          Re: badrumsklet att kleta med?

                          4mm? hmm..
                          Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                          Comment


                          • #14
                            Re: badrumsklet att kleta med?

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            Har man en gång använt bitumen med alufolie vill man aldrig mer använda asfaltsmatta
                            Det Erik försöker säga är BUTYLeftersom att bitumen är asfaltsmatta...

                            Men butylpaketen borde ha varningstext från Socialstyrelsen eftersom de är beroendeframkallande
                            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                            Comment


                            • #15
                              Re: badrumsklet att kleta med?

                              Jag använde DCP500 från Swedac och bitumen 3mm från swedol i min golf 2.

                              Som ni vet så är ju plåten i dessa bilar ganska tunn, men med detta så vart den stumm som ALDRIG förr

                              Jag körde först dcp och sedan bitumen över det.
                              Körde så hela bilen utom taket, där hade jag bara dcp. Pga att vissa säger att bitumen mattorna kan ramla ner.

                              DCP500 köps av Swedac Aucustic (stavning). Tror det ligger utanför gbg.
                              Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                              --------------------------------------------------------------------------------
                              Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                              PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                              Comment

                              Working...
                              X