Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invändig antenn - Vad funkar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Invändig antenn - Vad funkar?

    Originally posted by Mika View Post
    Den första varianten du länkar till har jag dålig erfarenhet av. Däremot sitter det en Blaupunkt Autofun i bilen nu inköpt från Conrad. Fungerar väldigt bra.
    Du har inte möjlighet att ta någon bild på installationen? Det verkar vara omöjligt att hitta något annat än produktbilder på nätet, och på dem ser man inte riktigt hur stor den är.

    Någon som vet vad man får ge för en från Autoexperten förresten? Tyska Ebay har för runt 300kr inkl. frakt, men om det inte är världens prisskillnad kan det ju vara värt att köpa på hemmaplan.

    Funderade också lite på Conrad, men alla negativa recensioner gjorde så att jag fick kalla fötter.

    Comment


    • #17
      Re: Invändig antenn - Vad funkar?

      509:- Kostar den på Autoexperten utan rabatt. I deras dator heter den Autofun.

      Comment


      • #18
        Re: Invändig antenn - Vad funkar?

        Den är typ 3-4cm i diameter men det som inte syns på bilderna är att man monterar två tunna metalltrådar från/till den. Antingen monterar man den i ena hörnet av rutan & drar en tråd inåt rutan & en tråd neråt. Eller så monterar man den i mitten av rutan & en tråd åt höger & en till vänster.
        Dessa trådar tejpar man fast med en genomskinlig tejp, som medföljer, men det blir inte osynligt om ni förstå vad jag menar.

        Det sitter en sån på Astron vi byggde på BRL & den funkar GRYMT bra!
        Vi har åkt ganska många mil inklusive en resa till Holland & en till Swejtch (?) aoch aldrig haft mottagningsproblem!

        //
        __________________
        Mvh Jonas
        Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
        8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

        Comment


        • #19
          Re: Invändig antenn - Vad funkar?

          Gömma trådarna tror jag inte blir något problem, har man tur funkar det att gömma dem i panel/klädsel runt rutan. Frågan är naturligtvis om mottagningen påverkas men det lär visa sig.

          Comment


          • #20
            Re: Invändig antenn - Vad funkar?

            Originally posted by Oh Qrap View Post
            Gömma trådarna tror jag inte blir något problem, har man tur funkar det att gömma dem i panel/klädsel runt rutan. Frågan är naturligtvis om mottagningen påverkas men det lär visa sig.
            Tror inte det blir bra...

            Svårt att förklara utan att ha antennen framför sig exakt hur man gör men det blir nog inge vidare om man gömmer trådarna bakom en panel el. dylikt.

            //
            __________________
            Mvh Jonas
            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

            Comment


            • #21
              Re: Invändig antenn - Vad funkar?

              Det var lite mer komplex (finlir) installation än vad jag trodde men det ska nog lösa sig, det jag inte tänkt på var att det är läge att filma rutorna innan denna monteras... Eller så rullar jag ihop allting, lägger det i en av backspeglarna och hoppas på det bästa

              Comment


              • #22
                Re: Invändig antenn - Vad funkar?

                Nu har man lag en beställning på en antenn så får se vad det är för nå!

                Comment

                Working...
                X