Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra framsystem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bra framsystem

Ska du låta 6,5 orna spela bas behöver de lådvolym och det kan bli svårt med tre eller fyra st (kanske även med två?). Jag har haft tre 6,5or per dörr dåligt monterade och det skramlade satan så riktigt gedigen låda i glasfiber eller mdf är nog ett måste när det ska spelas bas.

3,5or på A stolpen som många gillar har jag nyligen lyssnat på i två bilar och det vara hemska oljud / reflektioner? i övre mellanregistret som jag inte skulle kunna leva med. Ska förmodligen lyssna på en tredje bil nu i veckan och se om det låter bra i den.

Mvh
    Last edited by Jimma72; November 14, 2011, 20:12.

Comment

Originally posted by Jimma72 View Post
      Ska du låta 6,5 orna spela bas behöver de lådvolym och det kan bli svårt med tre eller fyra st (kanske även med två?). Jag har haft tre 6,5or per dörr dåligt monterade och det skramlade satan så riktigt gedigen låda i glasfiber eller mdf är nog ett måste när det ska spelas bas.

3,5or på A stolpen som många gillar har jag nyligen lyssnat på i två bilar och det vara hemska oljud / reflektioner? i övre mellanregistret som jag inte skulle kunna leva med. Ska förmodligen lyssna på en tredje bil nu i veckan och se om det låter bra i den.

Mvh
      DET beror på vilka sexor man väljer....
      Jag vet minst en sexa som bara behöver en STABIL baffel för att spela bas
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Och jag vet åtminstone en sexa som bara behöver 5L slutet för att spela bas.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

nu blire ulitmate 3 vägs system från dls till att börja med.
          plus front sub....

ska köpa på mig dämpmatta till dörrarna. så jag har
          allt klart till våren. har ju bara ett kallgarage.
          Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
          "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
          Facebook: husse bygger gladenwagon
          Instagram: husse_bygger_gladenwagon

Comment

Working...
          X