Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer bas i A4 avant -08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mer bas i A4 avant -08

Originally posted by Krulla View Post
    Hmm har tagit från bakhögtalarna både höger och vänster men verkar inte som att det är hundra signal direkt. Hur reagerade den när du tog från subben? Ska man inte ta från bakhögtalarna? . Basar det bra i din ?

Tog remoten från vita vilket fungerar klockrent .
    Så länge jag har körde med omvandlare så jävlades det bara!
    Så mitt resultat var lika uselt vilka kablar jag än tjuvade på.
    Kontrollerade även tjuvarna, men de fick ordentlig kontakt!

När jag körde med omvandlare, så var det som att jag fick "reta" steget med att dra ur lågnivå kablarna och sen sätta i dom igen, då funkade grejerna. Men så fort stereon stängdes av, så var det samma problem igen.
    Då tröttnade jag o körde högnivå in i steget.

Det kan ju vara något delningsfilter i originalsteget, så bakhögtalarna inte får så mycket bas? Bara en tanke.
    Så innan du ger upp, prova att ta signal från kablarna till basen, o om det är lika dåligt där, prova högnivå in i steget om det är möjligt!

Lycka till!
    Mats A
    Kör: Audi A4 Avant 2,0tdi Quattro -08
    BMW 320i Touring -96
    Scania R480 -09

Comment

Originally posted by DaShark View Post
      Så länge jag har körde med omvandlare så jävlades det bara!
      Så mitt resultat var lika uselt vilka kablar jag än tjuvade på.
      Kontrollerade även tjuvarna, men de fick ordentlig kontakt!

När jag körde med omvandlare, så var det som att jag fick "reta" steget med att dra ur lågnivå kablarna och sen sätta i dom igen, då funkade grejerna. Men så fort stereon stängdes av, så var det samma problem igen.
      Då tröttnade jag o körde högnivå in i steget.

Det kan ju vara något delningsfilter i originalsteget, så bakhögtalarna inte får så mycket bas? Bara en tanke.
      Så innan du ger upp, prova att ta signal från kablarna till basen, o om det är lika dåligt där, prova högnivå in i steget om det är möjligt!

Lycka till!
      Är lite trixande med allt det dära :S.
      Funkar nu men är som inte riktigt nöjd med basandet alls. Funkade först bra som fan men dock någon typ av störning när man la omvandlaren. Sen testa vi lägga tillbaka högnivå men då basa det inte för fem öre :S. Men när man la tillbaka omvandlaren och jordade ordentligt tre kablar förutom signalen till basarna så funka det klockrent.

Kanske skulle testa ta + signalen från bashögtalaren om man orkar börja testa sig fram

Comment

Originally posted by DaShark View Post
        Fick aldrig omvandlaren att fungera. vet inte om det var något fel på den, eller om signalen var för dålig. Som tur var så gick de med högnivå in i steget direkt. så då var det ju onödigt med omvandlare.
        Signalen tog jag från kablarna till originalbasen (+ röd/grå och - brun/grå), med 4 tjuvar. (hade räckt med två, men va tusan)

Eftersom jag även har en fläkt så kopplade jag in ett relä, med en tjuv på plus matningen till originalsteget (stift 23, röd/blå), sedan mätte jag mig till vilken som var remote, tror det var nr 9 (vit, men minns inte riktigt), till reläets styrning, så två på reläets utgång till både remote på steget och fläktens plus. så jordade jag på en befintlig skruv där jag även satte reläet.

kanske kan ta en bild, inte för att det blev speciellt vackert, men det syns ju inte bakom panelen!
        Nu ska jag bara spara ihop till JLs lilla 8" låda, skulle passa perfekt bredvid steget under mattan!!

Men du har inte alls original basen som polaren har i sin audi.
        Vi tog från bakhögtalarna och fick det att fungera klockrent redan där men dock inte så grymt bra bas som man förväntade sig. Är nog för att det blir delning till diskanterna också i samma så signalen blir sämre. Ska ta och dra från basen direkt med högnivå in i steget.

mvh// Henrik
        Last edited by Krulla; November 5, 2009, 09:29.

Comment

Working...
        X