Announcement

Collapse
No announcement yet.

En till batterifråga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En till batterifråga

Jag har en Mercedes från 98 med ett nytt 105ah tudor batteri samt en 140A generator.

Har funderingar på att köpa ett slutsteg med ca 1500-2000wrms, räcker då detta till för strömförsörningen eller måste jag ha dubbla batterier?
    Hur många Watt kan man ca ta ut per batteri?
    Jag kommer inte stå och spela med motorn avstängd eller så.

Re: En till batterifråga

man brukar säga 1 batteri per 1000rms om man ska ligga bra på de men räcker ju ett tag om du inte spelar på full volym hela tiden förutsätter att batteriet o generator fungerar som de ska då

Comment

Men dem flesta batterierna som används för bilstereobruk brukar ju vara 55 eller 65ah, kan man räkna ett 105ah "vanligt" batteri som dubbla t.ex. optima batterier?

Comment

Nej, 2 batterier har även fördelen att lämna Ström snabbare

Comment

Det är alltid en fördel att ha batteri så nära steget som möjligt. Visst kan du testa hur det blir med endast ditt ordinarie batteri, men var i så fall beredd på att installera ett till i skuffen.

Som vanligt gäller det dock att se över alla saker i strömförsörjningen, dvs kablar och kontaktytor. Är dessa saker dåliga så hjälper det inte mycket att sätta extra batteri heller.

Comment

Batteriet sitter under baksätet på min bil så strömkabeln blir max 1m lång.
            Men men det är väl bara prova och se om det fungerar.

Comment

Working...
            X