- Pendlarbil som ej skall dra för mycket
- Relativt stora utrymmen
- Helst 5dörrars
Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.
@PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8
/Jonas
C-projektet är avslutat, men visst, står verkstaden för omlacken så är det kanon juh
Trevlig bil att köra och om jag inte missminner mig helt, rätt ok utrymmen för att härbärgera en större HiFi-anläggning
Den är en okej kompromiss utav de krav jag hade:
- Pendlarbil som ej skall dra för mycket
- Relativt stora utrymmen
- Helst 5dörrars
Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.
@PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..
Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8
Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
Eller har jag inte med det att göra
Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.
Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
Eller har jag inte med det att göra
Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.
Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc
Kabelvadå
Batteriet sitter under fötterna på passagerarsidan
Men är dock trångt att få upp kablar, jag drog 33mm2 o det va trångt, men det går
Och andra steg än Celestra som duger enligt bilköparen
Japp. Det gör det.
Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc
Leave a comment: