Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil till JonasH

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Horsyhorse
    replied
    Re: Ny bil till JonasH

Originally posted by jonash View Post
    Det är skönt att inte rosten avgör ljudpoängen
    Joho! Det är den som håller ihop din ljudbil(d) Jonas!

Pierre (ska minsann iväg o snoka lite)

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Stickan View Post
    C-projektet är avslutat, men visst, står verkstaden för omlacken så är det kanon juh
    Humm, okej. Jag trodde de förlängde garantin till 7år, och det skulle betyda till 2012 för mig.

Men men, det spelar mindre roll. Allt rostar, mer eller mindre. Och, det är pendlarbilen, så den behöver inte vara snygg.

Det är skönt att inte rosten avgör ljudpoängen

Leave a comment:

• Stickan
    replied

Den är en okej kompromiss utav de krav jag hade:

- Pendlarbil som ej skall dra för mycket
    - Relativt stora utrymmen
    - Helst 5dörrars

Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.

@PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8

/Jonas

C-projektet är avslutat, men visst, står verkstaden för omlacken så är det kanon juh

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Nordenmark View Post
    Trevlig bil att köra och om jag inte missminner mig helt, rätt ok utrymmen för att härbärgera en större HiFi-anläggning
    Den är en okej kompromiss utav de krav jag hade:

- Pendlarbil som ej skall dra för mycket
    - Relativt stora utrymmen
    - Helst 5dörrars

Sen har ju jag en sån fast Kombi också, det underlättar en del.

@PG: Ja, och rostproblem har Mazda haft även på 6orna. Min kombi fick jag åtgärdad hela bakdelen plus bakskärmar på, då de hade fabriksgaranti på det. Garantin förlängdes också. Denna 5dörrars har också åtgärdats (omlackad bakdel) och jag tänker propsa vid nästa service på att de skall lacka om den igen tror jag, "bara för att". Just skärmkanter bak på 6orna verkar vara svag punkt..

Skall bli kul att se hur svårt/enkelt det är att demontera brädan..., för det känns viktigare än att den tål rost som en Audi A2/A8

/Jonas

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Kul Jonas

Har själv ägt en Mazda i 10 år. Användes som pendlarbil. Startade och gick som en klocka men åts tyvärr upp inifrån av kräfta

Så regelbunden rostskyddsbehandling är en god ide

Leave a comment:

• Nordenmark
    replied

Trevlig bil att köra och om jag inte missminner mig helt, rätt ok utrymmen för att härbärgera en större HiFi-anläggning

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by PhoenixG View Post
    Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
    Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
    Eller har jag inte med det att göra

Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.

Jag loooooovar att inte säga något
    En Mazda6. I helgen börjar jag riva lite

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Nu har det indikerats, ryktats och skvallrats en del men inget med substans har kommit fram.
    Så vad blev substitutet för din gamla cykel och vad planeras det att göras med substitutet som kan intressera bilstereocommunityn och mig
    Eller har jag inte med det att göra

Kom igen Jonas, du kan vara ärlig mot mig. Du behöver heller inte berätta för någon annan än lilla mig, om du inte vill.

Jag loooooovar att inte säga något

Leave a comment:

• jonash
    replied

Vad blev det för bil nu då?
    Nyss hemkommen från semester, hemma ett tag nu, skall se om jag ev. kan få tag i nåt.

Leave a comment:

• Nordenmark
    replied

Vad blev det för bil nu då?

Leave a comment:

• Välljudsfantast
    replied

Originally posted by Dreddan View Post
    Kabelvadå

Batteriet sitter under fötterna på passagerarsidan

Men är dock trångt att få upp kablar, jag drog 33mm2 o det va trångt, men det går
    Sitter batteriet där,för att dom inte ska välta?

Leave a comment:

• Dreddan
    replied

Japp. Det gör det.

Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc
    Kabelvadå

Batteriet sitter under fötterna på passagerarsidan

Men är dock trångt att få upp kablar, jag drog 33mm2 o det va trångt, men det går

Leave a comment:

• jonash
    replied

Vad för BMW hade Tony?
    Jag minns inte, eller jag kanske inte har vetat ens.

Venton var Kenneths, just det stämmer. Jag gillade den bilen
    Jag har för mig Tony hade en röd Compact. En 318Ti? Minns jag såg den med nån Bazooka bas i på slutet.

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Och andra steg än Celestra som duger enligt bilköparen
    Japp. Det gör det.

Dreddan: Förhoppningsvis slipper vi men bra att det finns några som mekat lite frut om det är nåt som skiter sig. Annars är det mest de klassiska grejerna du vet; hitta kabelgenomföringshål, ta ur brädan, av med dörrsida (kanske) etc etc

Leave a comment:

• Dreddan
    replied

Jag skall ha en som går SNÅLT. Kikar på 160.

Jag har aldrig skruvat i en Merca ordentligt, men du har ju kunskap Dennis, så om jag kör fast kanske jag slår en pling
    Den går OK snålt iaf

0,7-0,75 beroende på körning, har haft min någon under 0,7 någon gång men trååkigt att köra

Jag och Stickan har koll på denna bil så det är nog inga problem att lösa ev. fel

Leave a comment:

Working...
X