Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

    Jag funderar på att testa Dls basar i bilen (det mesta kommer nog ändå bestå av Dls)
    Men jag har hört mycket bra om RW10 och RW12 i SQ sammanhang, Och just när är det även väldigt bra priser på dom basarna, Precis som det även är väldigt bra pris på Nobelium serien.

    Så jag undrar mest om någon har lyssnat på båda dessa basar och kan säga vad ni tycker? Och vilken som då skulle passa bäst.

    Jag har inte ännu bestämt mig om jag ska ha en eller två stycken, 10" eller 12". Men antar att det blir en sluten låda.

    Comment


    • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

      Hej. Är en riktig novis. Min fråga är följande:
      Har en originalstereo utan aux-ingång. Har en ipad, och vill köra spotify i bilen. Finns det nått lätt sätt att fixa så detta fungerar ändå? Tacksam för svar.
      Mvh Olle

      Comment


      • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

        Originally posted by malignant View Post
        Hej. Är en riktig novis. Min fråga är följande:
        Har en originalstereo utan aux-ingång. Har en ipad, och vill köra spotify i bilen. Finns det nått lätt sätt att fixa så detta fungerar ändå? Tacksam för svar.
        Mvh Olle
        Vad har du för huvudenhet?

        Comment


        • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

          Jag skulle nog snarare fråga, vad har du för bil? Original varierar ju mellan olika tillverkare... Den enklaste lösningen jag kan komma på är väl FM-sändare, men det är inget jag kan rekommendera, för dålig kvalité på ljudet.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

            Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Jag skulle nog snarare fråga, vad har du för bil? Original varierar ju mellan olika tillverkare... Den enklaste lösningen jag kan komma på är väl FM-sändare, men det är inget jag kan rekommendera, för dålig kvalité på ljudet.
            Jag har en Skoda Fabia från 06. Vet inte vad det sitter för huvudenhet i. Men hur mycket kvalitetsskillnad blir det med en FM-sändare? Är det som från cd-ljud till mp3 eller värre?

            Comment


            • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

              Hittade denna
              http://www.mytrendyphone.se/shop/aux...da-22701p.html
              Kanske nån på Forumet vet hur den funkar ljud och monteringsmässigt

              Comment


              • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                Finns en bättre lösning. Köp en Dension Gateway 100 (eller någon liknade). Kostar runt 1700-1800kr men ger inte förluster på samma vis som FM sändare. Kopplas direkt till bilens cdväxlar-ingång så man ska kunna blädda med knapparna på ratten osv. Står att den är kompetabel med iPod iallafall. Vet inte om den funkar till iPad med, du får maila dom

                Lista på kompetabla Skoda modeller:

                http://www.dension.com/sites/default...a-16-12-10.pdf

                Comment


                • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                  Originally posted by gunnarsson_racing View Post
                  Hej!
                  skrev någon stans innan men vet inte var de blev av..
                  i alla fall så har ja en 945a som e ombyggd till pickup (som ser ut som en a-traktor) fundera på att bygga en vägg men tänkte först höra med någon som kan, vad de rekomenderar för att få riktigt tryck så man knapt kan andas ;P och då vad för basar o steg?
                  Gärna så billigt som möjligt behöver inte spela fint, bara där e tryck
                  ingen som har svar?

                  Comment


                  • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                    Originally posted by gunnarsson_racing View Post
                    ingen som har svar?
                    Det finns så många svar på frågan, för du kan välja näst intill vad som helst, och det kommer spela som sa*an, eftersom du sitter så nära väggen.

                    Säg ett steg som ger kanske 1x500W och så 2st 12tummare på det, det duger gott.

                    /jonas
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                      varför dör diskanten ut just när basen börjar om man lyssnar på nån tecno låt ?

                      Comment


                      • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                        Om du menar på inspelningen så är det för att det inte skall dista om diskanten ifall det saknas effekt i stegen för att driva basarna.
                        /tycker Erik.

                        Comment


                        • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                          så de är själva ljudfilen som gör att de låter som att diskanten försvinner eller har ja missförstått någontign?

                          Comment


                          • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                            Är det bara diskanterna som dör eller även mellanregistret?
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                              det är nog mellanregistret också skulle jag tro. Det blir som bara en dipp, för det kommer igen ganska fort.

                              Comment


                              • Re: Nybörjar-tråden: Fråga om allt inom bilstereo

                                Om du har sub testa stäng av den tillfälligt och se problemet kvarstår

                                Comment

                                Working...
                                X