Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midbas / dörrsidor = Resultat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Midbas / dörrsidor = Resultat?

Bygg en lös låda på volymen, 5-6liter?, som du tror du kan få till i dörren.
    Testa den på golvet på ena sidan i bilen och jämför med den du har i
    kvar i andra sidans dörr. Left-Right du vet.
    Bara för att märka skillnaden.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Ja, tänkt föra det med. Får nog göra det. Ska även prova annat system och se hur det låter. Har en uppsjö av Mutants XXX 6,5" system och ett MB Quart 216 och ett boston som är 6,5" som jag får prova.

MVH Simon

Originally posted by Horsyhorse View Post
      Bygg en lös låda på volymen, 5-6liter?, som du tror du kan få till i dörren.
      Testa den på golvet på ena sidan i bilen och jämför med den du har i
      kvar i andra sidans dörr. Left-Right du vet.
      Bara för att märka skillnaden.

Pierre

Comment

kom du fram till något?
        för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Comment

Hejsan!
          Jag har ett HSK165 kit. Jag har dock inte monterat det i mina dörrsidor ännu då jag håller på att bygga om dom. Jag har en 19mm mdf ring som sitter i originalhålet plus att jag plastat runt om och har även plastat insidan på dörrsidan för att styva upp den. Jag kan som sagt inte svara på hur det kommer att låta i dörren.
          Men jag håller på att spela in mitt kit hemma i vardagsrummet. Jag antar att dina högtalare precis som mina levererades liggandes i en kartong som liknar äggkartong typ, och låg i den yttre kartongen? Mina högtalare ligger i denna inre, ägg kartong liknande kartong på golvet i vardagsrummet och spelas in. Dom spelar med andra ord i princip helt öppet rätt ut i tomma intet. Och dom spelar bra midbas redan där. Nog för att det låter lite, hmm, kartongaktigt/burkigt, men det finns midbas. Kan bara tänka mig hur bra dom kommer låta när dom kommer på plats i dörrarna. Får återkomma då.

Det kan inte vara så att det är något fel på det kit du fått? Borde inte butiken där du köpte dom kunna ge dig en provspelning så du får höra hur dom ska låta? Sen vet jag inte om det är nån skillnad på HSK165 och HSK163.
          Är dina dörrar helt täta?

Comment

HSK165 har en HV165 mid och HSK163 en HV165L..
            verkar vara lite småskillnader i specen.. om det är något som märks i verkligheten vet jag ej..
            för övrigt anser jag att detta forum behöver modereras..

Comment

Originally posted by ^MeTaNoLiC^ View Post
              HSK165 har en HV165 mid och HSK163 en HV165L..
              verkar vara lite småskillnader i specen.. om det är något som märks i verkligheten vet jag ej..
              Aha. Nej jag vet ju inte heller om det är nån skillnad. Men det kanske det är.

Comment

Det är inte så enkelt att en av högtalarna är felkopplad?
                (Måste fråga, lätt kollat och skulle det vara så enkelt fel är det oerhört lätt åtgärdat)

Comment

Driver du det på ett steg? Kolla alla filter i steget. Jag gjorde det misstaget att ett filter i steget var igång som skulle va avstängt.
                  MVH F.Trybom

Comment

Impact HC 250.2
                    Output Power at 13.8V:
                    2 x 250W @ 4 ohms
                    2 x 400W @ 2 ohms
                    2 x 500W @ 1 ohm

Comment

Driver framsystemet som sagt va på ett Impact 2.250 steg, Filtret i steget är ställt på att spela från 60hz och uppåt ca. Har provat att fasvända midbasarna men till ingen nytta. Det kanske inte sak vara mer middbas en vad som avgers från kittet. Blir väl att bygga nytt till våren ändå.

MVH Simon Jonsson

Comment

Working...
                      X