Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hemmabio SUB slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hemmabio SUB slutsteg

Originally posted by Niklas View Post
    Jo dom skall vara riktigt bra efter vad man har läst( man får mycket för pengarna)

Men kan inte du förverkliga min sub dröm istället??

En SVS Pb13 eller ååååh himmelska drömmar 2st såna!!

Googla /youtube på dom så får du se/läsa
    Haha om du kan förverkliga min dröm så.
    Verkar vara en långslagig liten bas det där

Originally posted by Frippe_L View Post
    En polare har sån hemma och jadå den spelar på mkt, men rummet det spelar i är inte precis optimalt, helt öppen planlösning i en källare med två etager. Så välljudet vill ja inte kommentera men det går o spela på bra nivå utan den kroknar, har ett par Dali Concert 8 som frontar, det spelar bra ihop iaf.

ett tips är att ha stor plats när du hämtar den för kartongen är rätt oymplig o subwoofern är hyfsat tung
    Okey men med tanke på det så borde det spela på förhoppningsvis lika bra eller bättre i vårat lilla hus, men det jag önskar mest är ju riktigt go djupbas, för det kan man aldrig få för mkt av i filmer.

Haha tack för tipset! Får låna tjejens pegga då, eftersom min bil är lika bra att packa i som en brevlåda.
    155++db@25hz
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Titta om du hittar ett begagnat Nad 218thx,dom är riktigt strömstarka,samt går att bryggkoppla.

Använder själv ett sånt (bryggat)till 2st Orion NT 12" basar i hemmabion och det låter bra.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Titta om du hittar ett begagnat Nad 218thx,dom är riktigt strömstarka,samt går att bryggkoppla.

Använder själv ett sånt (bryggat)till 2st Orion NT 12" basar i hemmabion och det låter bra.
        Pfft störtlöjligt, jag har ett 218 bryggat till EN 12"

Lite overkill, den skulle nog kunna köra 4st sådana utan att börja vika sig.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post

Tackar för tipset , men eftersom tjejen inte tyckte om att man skulle bygga en bamselåda till min 18"are så får det bli denna aktiva bas som jag hoppas kan spela så man blir nöjd.
          Mvh
          155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

Lyssna även på Audio pros Ace-bass3. Den säljs ut nu för strax under 5000:- vilket är halva priset.
            Den är inte så stor och det är härlig rapp och hyffsat djupbas i den

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=349019

Sen brukar det finnas Ace-bass 2 basar begagnade för runt 2000 kr och för det priset är de riktigt prisvärda.

Comment

Fick ett paket idag

Frippe hade då rätt då den vägde ganska mkt. Men OJ så fin den är:

Till å med våran lilla "Harry" tyckte den var snygg å att den gör konstiga ljud ibland

Redan spelat så en tavla flyttat sig. Känns som man kan höjja ganska mkt med denna sub. Låter helt okej redan nu men längtar tills den spelats in 50-100 timmar
              155++db@25hz

sigpic

Ljudbyggaren.se

Comment

det fixar vi i helgen det kommer bli måååååååånga filmer

sätt igång en lång spel lista innan du ska till jobbet å låt den spela
                TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

om jag kan , så håll dig ifrån mig clarran... jag sover ensam! :P

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Working...
                  X