Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabeldragning och dörrside problem i A4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kabeldragning och dörrside problem i A4

Tjenare,
    Dags för mitt första bygge som har dragit ut på tiden lite, samlat på mig alla grejor nu tror jag iaf
    Men jag har googla lite men hittar inte någon riktig noob-förklaring på hur man får upp dörrsidorna. Skulle gärna ha lite bilder å en mega jätte bra förklaring hur man får upp dom utan att göra söder allt för mycket.

Sen mitt andra problem är var jag ska dra strömkabeln (33mm2). Vet inte riktigt hur det ser ut bakom alla grejer, har inte tagit bort något då det är ett rullande projekt så har inte så mycket tid att göra saker på, bilen ska vara körklar varje morgon så. Det där jävla jobbet som tar onödigt mycket tid av fritiden

Är en Audi A4 1.8TQ -01 B5 som det i fråga gäller.

Mvh Kaggen

Re: Kabeldragning och dörrside problem i A4

Originally posted by Kaggen View Post
    Tjenare,
    Dags för mitt första bygge som har dragit ut på tiden lite, samlat på mig alla grejor nu tror jag iaf
    Men jag har googla lite men hittar inte någon riktig noob-förklaring på hur man får upp dörrsidorna. Skulle gärna ha lite bilder å en mega jätte bra förklaring hur man får upp dom utan att göra söder allt för mycket.

Sen mitt andra problem är var jag ska dra strömkabeln (33mm2). Vet inte riktigt hur det ser ut bakom alla grejer, har inte tagit bort något då det är ett rullande projekt så har inte så mycket tid att göra saker på, bilen ska vara körklar varje morgon så. Det där jävla jobbet som tar onödigt mycket tid av fritiden

Är en Audi A4 1.8TQ -01 B5 som det i fråga gäller.

Mvh Kaggen
    Dörrsidan sitter i 5 skruvar. 1 på varje kortsida längst upp, dessa har du säkerligen lokaliserat. Nästa skruv att ge sig på sitter vid dörrhandtaget på "insidan" skruva loss den och där under sitter de 2 sista skruvarna, sen är det bara att dra dörrsidan uppåt mot dig.

Angående kabeldragningen så går den dra in via databoxen, se bara till att täta hålet efter isf. Var man sen väljer att dra den är nog upp till var och en.
    Lycka till..

Comment

"Nästa skruv att ge sig på sitter vid dörrhandtaget på "insidan" skruva loss den och där under sitter de 2 sista skruvarna, sen är det bara att dra dörrsidan uppåt mot dig."

Jag hitta tre skruvar men sen... var sitter dom andra två?

Comment

Originally posted by Kaggen View Post
        "Nästa skruv att ge sig på sitter vid dörrhandtaget på "insidan" skruva loss den och där under sitter de 2 sista skruvarna, sen är det bara att dra dörrsidan uppåt mot dig."

Jag hitta tre skruvar men sen... var sitter dom andra två?
        Glömde att säga att när du skruvat loss skruven vid handtaget så måste du plocka bort plasten som skruven höll fast

Comment

Working...
        X