Announcement

Collapse
No announcement yet.

GZ bas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GZ bas

halloj är det nån som vet vad jag kan ha för slutsteg till min GZPW 15XQ 4x1ohm har hört att jag ej ska använda 2 steg att dom kan motverka varandra,,, vad behöver den basen för minsta rms watt för att kunna spela nästan fullt ut..
    Tänkte sätta den i min bmw 320 d e 46 nån rekomendation på låda /liter
    har förövrigt en slav bas med till den använda eller portad.....

Re: GZ bas

rekommenderat av GZ är två 15" slavbasar så isf får du väl köra portad låda om du bara har en slavbas.
    http://www.ground-zero-audio.com/13_...h_gzpw15xq.pdf

dem rekommenderar 80L portad med två 4" portar men ja tycker det verkar alldeles för lite om man ska in med lite effekt i den.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
      rekommenderat av GZ är två 15" slavbasar så isf får du väl köra portad låda om du bara har en slavbas.
      http://www.ground-zero-audio.com/13_...h_gzpw15xq.pdf

dem rekommenderar 80L portad med två 4" portar men ja tycker det verkar alldeles för lite om man ska in med lite effekt i den.
      ja det blir nog portad är det ok och sätta basen uppåt tror du med portarna bakåt har ju kombi trots allt

Comment

asså 2 4" kommer inte räcka på långa vägar till den basen med en 3-5kw i sig jag hade den lägre serien hydrogen 15" ifjol o den flåsade nåt kopiöst ur dem två 4" aeroport ja hade o då med ca 1500w i en 80L låda. jag hade då kört på iaf en 6" port eller nån slot-port med motsvarande area eller större om det nu behövs.

vänta till mr Optima eller nån vaknar så kanske du får nåt annat förslag än GZ´s. och steg till basen bör du köra nåt kraftigt iaf det är ju ingen liten leksakspjäs det där.
        o några batterier extra är välkommet.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

asså 2 4" kommer inte räcka på långa vägar till den basen med en 3-5kw i sig jag hade den lägre serien hydrogen 15" ifjol o den flåsade nåt kopiöst ur dem två 4" aeroport ja hade o då med ca 1500w i en 80L låda. jag hade då kört på iaf en 6" port eller nån slot-port med motsvarande area eller större om det nu behövs.

vänta till mr Optima eller nån vaknar så kanske du får nåt annat förslag än GZ´s. och steg till basen bör du köra nåt kraftigt iaf det är ju ingen liten leksakspjäs det där.
          o några batterier extra är välkommet.
          det blir 2 extra batterier steg kanske gas competition eller sinus sl 3000 verkar ok tycker jag men vill höra vad dom kunniga tycker

Comment

e ju trots allt en 45 årig unge som slipper köra ungarnas grejor i kombin hihi

Comment

Om du kostat på dig en så fet bas tycker jag att du kan kosta på dig något finare steg än Sl3000 också Jag körde en GZNW spl 12" och använde mig av 2st GZNA 2800 som jag körde ett per spole, funkade bra men även där räckte inte 2x4" portar.. Om jag inte missminner mig helt så var det hifimicke som köpte den sen och spelade rätt bra

Comment

Mitt lilla monoblock är fortfarande till salu om du kan tänka dig lägga en 8k?
                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=790

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Mitt lilla monoblock är fortfarande till salu om du kan tänka dig lägga en 8k?
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=790
                  mm det skulle va fint får se framöver månadsskiftet

Comment

Originally posted by hypno View Post
                    mm det skulle va fint får se framöver månadsskiftet
                    Ja under det säljs det inte isf hamnar det i min vardagsbil, men du bör inte ha för klent steg iaf.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

vilken lådvolym bör jag ha samt typ av portar hur stora e det nån som vet

Comment

Working...
                      X