Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamla Pioneer Gm-2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gamla Pioneer Gm-2000

jag har fastnat över ett par gamla slutsteg jag fick av en polare för jag hjälpte honom med att koppla in ljud i hans bil. jag har aldrig sett dessa utag förr på ett slutsteg. och nu frågan, hur kopplar man in dem? jag hittade en kontakt som verkade funka. men den har inte de 2 stickorna i mitten till uttaget. men ser ut att passa.

slutsteget:

De här 2 uttagen till höger, vad är dessa 2 för något? kan man hitta sladdar till dessa, och var?

hur ska jag koppla dem? första gången jag ser ett par sånnahär uttag på slutsteg. de till höger skall alltså förmodligen "ljudet in".
    God gave us Turbo lag to give the V8 Suckers a slight chance.
    horsepowers sell cars, torque wins races.

Re: Gamla Pioneer Gm-2000

Sitter din kontakter på dessa gamla steg och så troligen tillslag mm bredvid. För att det skall funka så behöver du en din till lågnivå omvandlare, tveksamt att det går att få tag i. Ett strul att få det att lira så tipset är att skaffa något annat steg. De stegen är dessutom ca 20år gamla så kan vara lite tveksam funktion med.
    Last edited by jimmy s; September 18, 2009, 22:33.

Comment

Originally posted by jimmy s View Post
      Sitter din kontakter på dessa gamla steg och så troligen tillslag mm bredvid. För att det skall funka så behöver du en din till lågnivå omvandlare, tveksamt att det går att få tag i. Ett strul att få det att lira så tipset är att skaffa något annat steg. De stegen är dessutom ca 20år gamla så kan vara lite tveksam funktion med.
      jag tror jag hittat en "din" sladd. men hur jag nu ska koppla det till stereon blir en annan femma... jag tror jag säljer vidare dessa då.. bättre att köpa nytt.

det finns ingen möjlighet att kunna köra det genom en sådan här? hittade det nyss.
      http://www.mds.se/?artnr=287029
      Last edited by Krille_t5; September 19, 2009, 01:27. Reason: update
      God gave us Turbo lag to give the V8 Suckers a slight chance.
      horsepowers sell cars, torque wins races.

Comment

Det steget har en DIN-ingång för lågnivån. Pioneers lågnivå på denna tid var verkligen låg, toppade ut på mindre än en halv volt. Finns remotetillslag i den kontakten om jag minns rätt.

De fyra andra stiften är för högnivå in.

Har för mig att Backe har haft rca till pioneer din adaptrar på programmet iaf, ring och hör med dem.
        /tycker Erik.

Comment

Working...
        X