Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningar m.m

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Störningar m.m

Tjena. Jag har en riktigt jobbig störning på mitt system.
    När jag stänger av stereon låter det "brrrrr" i ca 1 sec från framsystemet.
    Framsystemet kan även dö av för en liten stund vid kraftiga basattacker. Jag har dubbla batterier och dls ca40 till framsystemet som är även där dls. Kan även säga att bara 1 skrikare och 1 midbas spelar, och det är på varsin sida!?
    Kan det vara något fel med steget eller?

Re: Störningar m.m

Om du har ett till steg kan du pröva med det till att börja med..
    Mvh smeden
    Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

Comment

Originally posted by Svetsare View Post
      Om du har ett till steg kan du pröva med det till att börja med..
      Mvh smeden
      Att jag inte tänkt på det innan. Testade iaf med ett annat steg och det vart ingen skillnad. Antar då att det kan vara lågnivåkabeln eller kanske delningsfilteret?
      En annan sak, det var 2 remotekablar in till steget. 1 gick till det andra steget och den andra råkade jag rycka lös, och jag vet inte vart den har suttit!? Båda stegen är helt döda om den inte får 12 v, men när den får det stängs stegen aldrig av + att kondensatorn anger "Lo.". Någon som vet vart den kan ha suttit? Den är ca 0.5 m lång bara.

Comment

hmm.. Remoten brukar ju gå från cdspelaren eller liknande. Leta rätt på remoten som går från spelaren och anslut den till remote på stegen så ska stegen starta och stanna när du slår av och på spelaren..

Comment

hmm.. Remoten brukar ju gå från cdspelaren eller liknande. Leta rätt på remoten som går från spelaren och anslut den till remote på stegen så ska stegen starta och stanna när du slår av och på spelaren..
          Jovisst, men nu går 1 remotekabel till steget som driver basen redan, sen är dom ihopkopplade. Som ni kanske fattar så har jag inte byggt systemet.

Comment

Nu är iaf remoten fixad, hittade en liten kabel som satt ihop med en lågnivå som var gömd.
            Men störningarna kvarstår, vad kan framkalla dom?

Comment

Mja svårt när man inte byggt det själv.. störningsbiten får nog någon annan svara på då jag knappt haft problem med det.. trotts att jag dragit kabel kors och tvärs och nästan tvinnat lågnivån med strömkabeln så har jag klarat mig bra

Comment

Mja svårt när man inte byggt det själv.. störningsbiten får nog någon annan svara på då jag knappt haft problem med det.. trotts att jag dragit kabel kors och tvärs och nästan tvinnat lågnivån med strömkabeln så har jag klarat mig bra
                Ja dom ligger på var sin sida i bilen så det är nog ingen fara med det. Jag får inte heller några ljud när jag gasar etc. Det är bara när jag stänger av och vid höga bastryck. + att bara 1 skrikare och 1 mellanregister spelar.

Comment

Nu har jag ett till problem.
                  Jag råkade koppla remoten som går från HU:n till 12V, det spelade fast bara framsystemet. Jag såg på kondensatorn att voltantalet gick ner och sedan la sig på "LO.". Nu har jag kopplat allt som det ska vara men steget vägrar gå igång. Ritade ett litet schema på hur allt är kopplat (den som kommer från HU:n är blå, den ändrade sig till mörkare färg när jag sparade).

http://img225.imageshack.us/i/schema1.jpg/

Comment

Först och främst kolla kabeldragningen hela vägen till de högtalare som inte fungerar.

Drev du steget på remoteutgången?

Vad har du för area på ditt strömkablage?
                    /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                      Först och främst kolla kabeldragningen hela vägen till de högtalare som inte fungerar.

Drev du steget på remoteutgången?

Vad har du för area på ditt strömkablage?
                      Ok, det ska göras om nån vecka då jag även ska slänga i lite isolation.

Kom på att jag pekade ut fel remote som jag koppla in på 12 v, det var den som går ut från ca40 som kopplades på 12v.

35mm2 sitter i överallt.

Comment

Originally posted by Sloth View Post
                        Kom på att jag pekade ut fel remote som jag koppla in på 12 v, det var den som går ut från ca40 som kopplades på 12v.
                        Inga problem i så fall, det är 12V på båda.
                        /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                          Inga problem i så fall, det är 12V på båda.
                          Visst det funkade, men kondensatorn gick ner till "LO." från ca 13.5v +
                          att steget som går efter kondningen är dött.

Comment

Working...
                          X