Announcement

Collapse
No announcement yet.

cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

    Hej jag har ett problem som jag stör mig rätt mycke på.

    när min usb ports cdspelare är på servis tvingas jag att använda den utan usb port. och när jag är nära max volym så börjar cdskivan hoppa ur spår bara för bas slagen...
    Hur har ni gjort för att det ska bli bättre?
    Har testat med flera helt nya cdskivor. där dom hoppar på max hoppar dom inte om man sänker. så det är vibbarna från basen som gör det. så sjukt störande...


    info om mitt ljud. Bas: blaupunt gammal serie en bra och stygg. spelar tillsammans med MDS T5 monoblock ca 142.2 dB.
    framsystemet är delvis utbytt. högersida original vänster sida MDS MT-9 diskant APX2 filter och gammla och bättre Dynamic seriens 4".

  • #2
    Re: cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

    Pröva linda in spelaren i något mjuk eller att spänna upp den så den inte kan röra sig

    Comment


    • #3
      Re: cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

      Om det nu är vibrationerna som får pickupen att tappa läget så har du svaret där.

      Dämpa bilen eller ännu hellre sänk volymen.....och vad dreddan sade
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

        A men kan inte lina upp den med noge alls. för har jag haft ute den ur facket så tar det mig 10 minuter att trycka/slå in den på plats igen.
        det hjälper ju inte att dämpa bilen när instrumentpanelen vibbar synligt.

        Vill inte sänka vill bara kunna höja högre, men utan att det pickuppen hoppar ur läge.... ^^
        Last edited by connsann; September 12, 2009, 00:13.

        Comment


        • #5
          Re: cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

          Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!

          Så du har inte så många val! Finns ju ett till och det är köp en annan CD!
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

          Comment


          • #6
            Re: cd hoppar. lätta medel att ta till sökes

            a istället för att köpa så väntar jag på min som är på service... och använder usb stickan..
            Men tänkte mer på noge som man kunde göra snabbt tillfälligt för att de kan ta kort tid och ta mycke långt tid innan jag får tillbaka den. mina steg har varit på lagning i över två tre månader nu...

            Comment

            Working...
            X