Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strömstarka slutsteg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Strömstarka slutsteg

Originally posted by Psycho_Squid View Post
    Mitt gamla steg, ett MDS HC-475, är det ett strömstarkt? Vet att MDS inte är kända för att tillverka hi-end grejer men HC-475 tillhör väl iaf de bättre steg dem tillverkat.

Steget är fläktkylt så lite effekt trycker det uppenbarligen ut iaf.
    Som du själv sa...effekt är inte allt.....
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
      Som du själv sa...effekt är inte allt.....
      Ja jo, men lite effekt krävs nog. Förstå mig rätt.
      Det jag tänkte på är om det "levererar" så att säga. En sak med siffror på pappret. Jag tycker det spelar okej så jag antar att jag får nöja mig.

Det jag vill ha svar på är om steget är okej för hi-fi? I annat fall köper jag ett nytt då jag är kapitalist och inte vill ha något skit.
      sigpic

Comment

Ja jo, men lite effekt krävs nog. Förstå mig rätt.
        Det jag tänkte på är om det "levererar" så att säga. En sak med siffror på pappret. Jag tycker det spelar okej så jag antar att jag får nöja mig.

Det jag vill ha svar på är om steget är okej för hi-fi? I annat fall köper jag ett nytt då jag är kapitalist och inte vill ha något skit.
        Hur tycker du själv att det låter med din nuvarande övriga utrustning och installation?

Jag kan väl säga som såhär utan att ljuga, att idag finns det betydligt vassare (= bättre) steg att tillgå på marknaden. Sen om det skulle betyda att det blir bättre i din bil är svårt att säga dessvärre.

JAG tror ju högst personligen att om du skall ha nån nytta av ett bättre steg så behöver du byta högtalarna med; de kommer vara det som inte håller måttet om du får in ett riktigt HiFi steg i bilen.

mvh Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Tack för svaret. Exakt, inget hi-fi system spelar bättre än sin svagaste länk oavsett hur bra steg man har. Vid nästa installation skall jag överväga att montera riktigt bra grejer.

BTW. Brax tycks vara mycket kompetenta prylar. 20 papp var inte så farligt heller. Hade räknat med summor kring 100. Fanns tydligen en hel uppsjö av strömstarka steg på marknaden så det gäller att överväga deras för- och nackdelar (om dem nu har några).

Är det någon idé att leta begagnade steg? Dum fråga kanske...
          Last edited by Psycho_Squid; September 2, 2009, 23:39.
          sigpic

Comment

Tack för svaret. Exakt, inget hi-fi system spelar bättre än sin svagaste länk oavsett hur bra steg man har. Vid nästa installation skall jag överväga att montera riktigt bra grejer.

BTW. Brax tycks vara mycket kompetenta prylar. 20 papp var inte så farligt heller. Hade räknat med summor kring 100. Fanns tydligen en hel uppsjö av strömstarka steg på marknaden så det gäller att överväga deras för- och nackdelar (om dem nu har några).

Är det någon idé att leta begagnade steg? Dum fråga kanske...
            Det är absolut idé att leta det. Brax är okej. Så är även Genesis då de blivit varma...., liksom det vi sålt Celestra, Audison, DLS har etc.

Hör med nån som dokumenterat kan just HiFi och tävlingsljud. Köper du steg utav nån som inte har koll på det så kommer du ej få den supporten som du behöver för att hämta ut max.

Brax tex skulle jag aldrig köpa direkt utav Calle (sorry Calle, men just DET är inte din grej, inte Blekinges heller... ) , men nu när han enligt utsago skall sälja via fler butiker kanske det blir via nån butik som kan HiFi. Vet ej vilka. Däremot kan jag rekommendera butiker som har de andra märkena och som kan HiFi.

mvh Jonas
            Last edited by jonash; September 3, 2009, 00:00.
            SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Working...
            X