Skulle uppskatta att få lite tips för att få renare,varmare ljud i min Bmw E36
4dr. Jag lyssnar mest på Hammerfall och metallicka men kan även lyssna på typ "Rix fm" musik ibland. Idags läget har jag som framsystem Pioneer 6,5"
TS-A170CI där mid sitter nere i dörren och diskanten titter vid backspegeln,jag tycker jag får dålig mid! dessa drivs av ett tvåkanals slutsteg av okänt märke. Sedan har jag som bas en Pioneer TS-W203c fast i 12" verson som sitter i en sluten låda vid skidluckan och drivs av ett gamalt JBL steg. Jag tror att framsystemet duger men kanske ska jag byta ut stegen. Jag kan byta ut komponenter men mot vad?
4dr. Jag lyssnar mest på Hammerfall och metallicka men kan även lyssna på typ "Rix fm" musik ibland. Idags läget har jag som framsystem Pioneer 6,5"
TS-A170CI där mid sitter nere i dörren och diskanten titter vid backspegeln,jag tycker jag får dålig mid! dessa drivs av ett tvåkanals slutsteg av okänt märke. Sedan har jag som bas en Pioneer TS-W203c fast i 12" verson som sitter i en sluten låda vid skidluckan och drivs av ett gamalt JBL steg. Jag tror att framsystemet duger men kanske ska jag byta ut stegen. Jag kan byta ut komponenter men mot vad?

. Tror ni att man skulle kunna köra 3-vägs framsystem då jag inte tror det blir bra om jag flyttar ner diskanterna,istället montera typ 4" högt upp på dörren ca:1.5dm från diskanterna? Vad för steg skulle vara lämpligt att driva ett 3-vägs framsystem och en kvalitets 10" bas? Skulle även vilja ha bra inställnings möjligheter på steget men det är kanske aktivt filter som gäller då? Tänkte även byta ut 12" då den är kvar från tiden då det bara var bas man var ute efter typ 5 årsen!
Comment