Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på under sätet/tunn/liten bas/låda passiv/aktiv 6,5-10"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips på under sätet/tunn/liten bas/låda passiv/aktiv 6,5-10"?

Har sökt och hittat lite av varje men det är mkt värt att fråga om någon här kan tipsa om något som är riktigt prisvärt? Helst aktiv i det här fallet.

Alternativt en 6,5 - 10" som spelar i väldigt liten låda med litet monteringsdjup lämplig för samma ändamål?
    ((I GENESIS))

Re: Tips på under sätet/tunn/liten bas/låda passiv/aktiv 6,5-10"?

En liten impact skulle kanske inte sitta fel? Impact har ju bra rykte i alla fall
    http://www.bilstereoshopen.se/Shop/I...ive%208%20Slim

Comment

Jo, den ser helt ok ut! Antar att man får betala dom pengarna för att det ska vara nåt o ha?

Har inte hört nån sån där låda men vad säger ni, spelar dom bas som man vill att bas ska låta och kännas? Det är så att det är trångt i bakluckan och nån av dessa lösningar kunde ju vara nåt, såvida det låter bra!
      ((I GENESIS))

Comment

Nu är ju inte jag jätteneutral i ärendet, men....

http://www.alpine-electronics.se/pro.../swe-1000.html

Kostar 2995:- i butik!
        Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Spanade lite under stolarna och kom fram till att det inte får plats så mkt där under. Hur smala är de tunnaste aktiva baslådorna? Det är en Supra Mk3...
          ((I GENESIS))

Comment

Originally posted by infectious View Post
            Spanade lite under stolarna och kom fram till att det inte får plats så mkt där under. Hur smala är de tunnaste aktiva baslådorna? Det är en Supra Mk3...

denhär aktiva lådan är 24cm bred , kan det funka?

http://ground-zero-audio.com/english/06_ub800act.htm

Comment

Kanske men de andra måtten är också rätt viktiga, hittade denna vilken är ganska liksidig dock med anslutningen nedåt?!:

http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=hx0090

Någon som har/hört den och kan säga nåt? Impacten som tagits upp är nog den biffigaste so far antar jag, "högst" specad maxeffekt osv brukar ihop med ett bra märke bli bra (och jag vet inget om Helix = )
              ((I GENESIS))

Comment

Originally posted by infectious View Post
                Kanske men de andra måtten är också rätt viktiga, hittade denna vilken är ganska liksidig dock med anslutningen nedåt?!:

http://www.blekingebilradio.se/?cate...item_id=hx0090

Någon som har/hört den och kan säga nåt? Impacten som tagits upp är nog den biffigaste so far antar jag, "högst" specad maxeffekt osv brukar ihop med ett bra märke bli bra (och jag vet inget om Helix = )
                kontakterna är neråt men du har ju en glipa som du lägger dom i och sedan
                ett skydd som klämmer fast kabeln i lådan vad jag fattat det som.
                Precis osm en 230v elkontakt
                sigpic

Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

Comment

Jo, men det är svårt att avgöra hur djup den brunnen är. Dom kanske har tänkt att man ska använda L-formade RCA-adaptrar? Finns ju lågnivåkablar som har såna i ena änden men mina ser inte ut så i dagsläget.
                  ((I GENESIS))

Comment

Å andra sidan är det väl inget stort bekymmer att löda om dem om det skulle vara så?

Comment

Jo det är ett litet problem i det stora hela!

Om man skulle skippa aktiva modeller och bygga nåt själv istället, funderar på ifall man skulle försöka ge sig på att svetsa ett par lådor i 5mm alu, är det för tunt tro?
                      ((I GENESIS))

Comment

Eftersom det är såpass små ytor skulle jag tro att det räcker, alternativt köra med rostfri plåt..
                        Problemet är väl att svetsa i just alu eller rostfritt, fast du kanske sitter inne med såna kunskaper?

Comment

Originally posted by piko View Post
                          Eftersom det är såpass små ytor skulle jag tro att det räcker, alternativt köra med rostfri plåt..
                          Problemet är väl att svetsa i just alu eller rostfritt, fast du kanske sitter inne med såna kunskaper?
                          Rostfritt är inga problem, har inte grejat så mkt med alu så där tar jag nog hjälp i det här fallet. AC/DC TIG är bra grejer!
                          ((I GENESIS))

Comment

Dåså, då är det bara att köra på

Comment

Jo vi får se vad det slutar med, har så många tankar i huvet om saker o ting för flera bilar.

En annan variant är att stegen helt enkelt får ligga under stolarna istället och bas i reservhjulsbaljan, det är tur att det finns mkt kvar av vintern!
                              ((I GENESIS))

Comment

Working...
                              X