![]() |
|
SPL - Effekt och hög volym Allt som gör att du spelar högre! Även demo/show-frågor hör hemma här. |
![]() |
|
Thread Tools |
![]() |
#1 |
Member
![]() |
![]() Tjena alla stereo proffs idag så har ja vart o handlat ny stereo och högtalare till bilen en seat exeo st i stort sett samma bil som audi a4 b7 avant
blev en jvc kw-v235dbt och gas silver högtalare till dörrarna Till fram blev det ett kitsystem med lösa diskanter som jag ska sätta där original diskanterna sitter nu Och till bak så tyckte de ja skulle köpa koaxial högtalare med diskanten på själva högtalaren Så det jag undrar över är kommer ljudet bak bli bra när man inte får diskanten så högt upp som den sitter original Dom på brl sa att bak monterar de såhär för de tyckte diskanterna bak stör mer än gör nytta Vad tycker ni borde jag byta ut o köpa kitsystem bak med ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sitter diskanten som på Audi högt och nära örat i bakdörren .... då ska du inte ha ett kit.
Det den diskanten gör är att spela rätt in i ditt öra vilket man inte vill. Dessutom gör avståndet att den är ur fas mot dom andra högtalarna. Rent tekniskt sett bör det vara samma avstånd till alla högtalare i bilen för att ljudet ska vara i fas. Ju fler högtalare ju mer fel blir det rent tekniskt sett. Ju bättre ljud ju mer märker man att man har fasfel (olika avstånd till högtalarna) Dom som säger ... skitsamma .... dom behöver inte lägga många ören på sina högtalare. Vissa människor är grymma känsliga för fasfel, jag är en av dom. Det kryper i kroppen på mig om man hör hur ljudet svävar rundor och inte är stabilt.
We know the Rolex feeling, only the best are copied. Ljudbyggaren sedan 1998 Importör av Mosconi, Gladen, Rebec Gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter. Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM. Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen! International Head Judge och numera även kallad besserwisser |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SQ: Saab 9-3 Aero | kalle93 | Projektforum | 79 | February 6th, 2018 14:15 |
Lite råd om inköp av högtalare | a_niklasson | Sound Quality - Ljud och tweakning | 72 | May 20th, 2011 22:46 |
Lite råd om inköp av högtalare | a_niklasson | Allmän diskussion och frågor | 1 | August 15th, 2010 21:01 |
Lite funderingar kring baslåda osv. | Oscarr | Allmän diskussion och frågor | 3 | November 28th, 2009 10:38 |
Fungerar imprint ? Och lite andra funderingar mot vasst ljud | K_arlstrom | Sound Quality - Ljud och tweakning | 4 | August 5th, 2009 14:30 |