![]() |
|
Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori. |
![]() |
|
Thread Tools |
![]() |
#2171 |
Junior Member
![]() |
![]() Hej!
Hittade precis in till det här forumet och har några frågor som jag hoppas kunna få lite hjälp med. Min dotter har fått sin första bil, en Peugeot 206 åsmodell 2002. Jag ersatte Biltema stereon som satt i med en Sony DSX-A400BT för att hon skulle få BT. Passade även på att ersätta de främre dörrhögtalarna med ett par Pioneer TS-G1732I. Ljudet är betydligt bättre än vad det var men skulle vilja ta det en bit längre. Tyvärr satt det inte i några högtalare i bakdörrarna och inga kablar dragna dit. Skulle vara kanon om någon kunde ge lite tips på alternativ för att ta ytterligare ett steg ljudmässigt. Budgeten är begränsad då jag gissar att hon säkert kommer byta bil inom snar framtid. Har ett gammalt mono slutsteg GAS Alpha 1000w som jag plockade ur från båten som gärna får komma till användning ![]() Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2172 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Hej,
Ljud bakifrån är ju inget eget syfte, så istället för att ha fler högtalare i bakdörrarna, satsa på en bas som avlastar framhögtalarna. När du har ett steg liggande så är det lite kabel och en vettig låda som saknas. Är det viktigt att spara så mycket bagage som möjligt?
![]() |
#2173 | |
Junior Member
![]() |
![]() Quote:
Vad tror du skulle vara lämpligt för baslåda, blir det dessutom en separat låda gissar jag att hon kan ta med den vid bilbyte. Ville helst undvika att göra hål i hatthyllan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2174 |
Senior Member
![]() ![]() |
![]() Satsa på en sluten 10-12" i lagomt format, något känt märke i den prisklass du känner är lagom.
Slutsteget kan du ju montera på lådan, köp en kontakt till strömkablar, remote och få möjligheten att lyfta ur lådan vid behov.
![]() |
#2175 |
Junior Member
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2176 |
Junior Member
![]() |
![]() Har ett litet bekymmer med originalstereon i en BMW E91. När jag kappat och löddat på högtalarkablarna under stolarna så var stereon död förutom bakgrundsbelysningen. Vad har jag gjort för fel, tycker själv att det inte går att göra fel? Tacksam för snabba svar😊
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2177 |
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Låter som en kortslutning, testa att ta bort kablarna du lött dit.
We know the Rolex feeling, only the best are copied. Ljudbyggaren sedan 1998 Svensk distributör av Mosconi, Gladen, STEG och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter. Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM. Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen! International Head Judge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2178 | |
Junior Member
![]() |
![]() Quote:
Har haft dom tankarna med, ska kolla ikväll på det. Du som är ”gamal” i gamet Jag har bytt ut frontsystemet och ska köra med 4-kanalsteg och tänkte att bakdörrarna går kvar på stereon och en sub på monosteg i bagagegolvet. Funkar det med bakdörrarna på det viset? Har en Audison Bit ten som jag ska försöka ställa in efter bästa förmåga |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2179 |
Member
![]() |
![]() Hej!
Lite frågor om DSP. Audison Bit Ten är ju väldigt prisvärd verkar det som, 1990kr på BRL t ex. Vad motiverar att man skulle köpa en Mosconi 4to6? 1300kr i prisskillnad. Hur blir ljudet med Bit Ten? Hur blir ljudet i 4to6? Tänker i själva ljudkvaliteten, bakgrundsbrus mm. Jag har en Saab 9-3sc. Huvudenhet Alpine cde-185bt Framsystem Focal K2 Power 165KR som drivs av ett Hifonics Triton II. Subwoofer Alpine swr-843d i en portad låda avstämd till ca 34hz och drivs av ett JBL gto-751ez. Inget rear fill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2180 |
Member
![]() |
![]() Batterifråga..
i min Boxster S 03 är det ett 80a 800ah och generatorn levererar 120a. Kommer att ha två slutsteg i network mode: Hertz Hdp1 som kommer driva en sub på 600w Hertz Hdp5 (4x100W + 550W (RMS) i 2 ohm) som kommer driva 2st diskanter 60rms, 2st mid 50rms, 2st low 150w rms Så båda slutstegen kommer att gå på halv fart så att säga, men frågan är om batteriet räcker? Jag tror inte det blir något problem, men vill gärna fråga experterna här..
Robert F.S. Hertz/Pioneer Porsche Boxster S 986 3.2l: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=37096 "Letar ny bil redan/Porsche till salu efter sommaren 18" -Och då färdigbyggd och tunad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
|
|