Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320D E90 ljuduppgradering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW 320D E90 ljuduppgradering

    Hej! Som tråden lyder så funderar jag på att uppgradera ljudet i min bil! Jag äger alltså en BMW 320D 2011 E90

    Jag har absolut ingen aning om vad man ska ha för ljud i en bmw och vad som krävs så jag vänder mig till er för förslag

    Jag vill ha kvar original radion som det ser ut just i dag. Målet är att få betydligt mer att trycka med än vad bmws originala system har för det är verkligen inte bra

    Alternativ 1 : byta ut alla högtalare utan att behöva modifiera och skära i dörrarna. Vill kunna återställa till original som det skulle behövas

    Alternativ 2: byta ut alla högtalare och ha en open air bas i bagaget eller vad man nu ska säga. (spelar egentligen ingen roll men vill inte ha en baslåda som är i vägen där bak om den nu inte går att stoppa under golvet )

  • #2
    Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

    Gladen har fina kit:

    http://www.pmshopen.se/gladen-one-201-bmw/1332-0
    Jonas, Umeå

    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

    Comment


    • #3
      Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

      Har man en E90 så ska man definitivt satsa på ett P&P kit.
      3-vägs med 8" under stolarna räcker för de flesta.
      Det är bara i ett fåtal Gladen installationer jag varit inblandad där vi monterat extra basar.

      Synd att du bor så långt norrut, vi på Ljudbyggaren kommer att kunna dema i en E91 inom kort.
      I denna bil kommer vi att kunna visa hur det låter med eller utan DSP, med eller utan förstärkare!
      Är man som oss helt tagna av orginalmonterat ljud utan åverkan på bilen så ska man kunna visa detta för kund.
      Gladen One201BMW med noga utvald förstärkare låter helt galet bra!

      Vi erbjuder 5st olika kompletta lösningar med eller utan installation.
      Vi kallar dessa Brons, Silver, Guld, Platina och Limited Edition, alla lösningar går att uppgradera till Gladen One201BMW EXTREME.
      Vi tillhandahåller en vägledning till våra kunder hur man monterar och kopplar in produkterna om man inte har möjlighet att köpa installationen av oss.
      Vi har dessutom original BMW reservdelar på lager som gör det möjligt att montera diskanter då dessa lister eller hållare saknas.

      Vi ger samma support om man köper över disk eller bor längst upp i Sverige.

      Med en bit över 100 nöjda BMW kunder kan vi nog påstå att vi har rätt bra koll på våra systemlösningar.
      Last edited by Nonne; June 12, 2015, 02:39.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

        Originally posted by Nonne View Post
        Har man en E90 så ska man definitivt satsa på ett P&P kit.
        3-vägs med 8" under stolarna räcker för de flesta.
        Det är bara i ett fåtal Gladen installationer jag varit inblandad där vi monterat extra basar.

        Synd att du bor så långt norrut, vi på Ljudbyggaren kommer att kunna dema i en E91 inom kort.
        I denna bil kommer vi att kunna visa hur det låter med eller utan DSP, med eller utan förstärkare!
        Är man som oss helt tagna av orginalmonterat ljud utan åverkan på bilen så ska man kunna visa detta för kund.
        Gladen One201BMW med noga utvald förstärkare låter helt galet bra!

        Vi erbjuder 5st olika kompletta lösningar med eller utan installation.
        Vi kallar dessa Brons, Silver, Guld, Platina och Limited Edition, alla lösningar går att uppgradera till Gladen One201BMW EXTREME.
        Vi tillhandahåller en vägledning till våra kunder hur man monterar och kopplar in produkterna om man inte har möjlighet att köpa installationen av oss.
        Vi har dessutom original BMW reservdelar på lager som gör det möjligt att montera diskanter då dessa lister eller hållare saknas.

        Vi ger samma support om man köper över disk eller bor längst upp i Sverige.

        Med en bit över 100 nöjda BMW kunder kan vi nog påstå att vi har rätt bra koll på våra systemlösningar.
        Låter ju bra! Men med en förstärkare så gör det väl en enorm skillnad? 😊 vad finns det för pris idéer på detta? Diskanter i a stolparna är ett måste. Vissa säger att man ska koda om sin radio till hifi också?

        Comment


        • #5
          Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

          Originally posted by Rojjshady View Post
          Låter ju bra! Men med en förstärkare så gör det väl en enorm skillnad? �� vad finns det för pris idéer på detta? Diskanter i a stolparna är ett måste. Vissa säger att man ska koda om sin radio till hifi också?
          Våra system är alla med förstärkare, det går att bara byta högtalare men satsar man på Gladen One201BMW så förtjänar dessa extra effekt och blommar ut med att prestera både botten och krispig diskant.

          Jag har inte hört någon bil med omkodat system, jag förstår inte hur det ska fungera.
          För pratar vi HiFi-systemet så har det extern originalmonterad förstärkare som matas med 5 volts analog signal.

          Har BMW ett program som gör om högnivåsignalen till en helt oprocessad rak lågnivå så måste det vara det bästa.
          Frågan är bara vad som händer med Stereon då denna är sammankopplad med högtalarna, måste dessa kopplas ur innan omprogramering.
          Kostar även denna programering 3000:- ?

          Jag personligen hade nog bara lagt dessa extra pengar på ett Guld eller Platina system.
          Finns risker med att börja ändra i bilens program, särskilt om den inte är ämnad för det.

          Mejla mig på .... ( Tonny att Ljudbyggaren . se ) så ska jag bifoga ett blad med priser och info på de olika systemen vi tillhandahåller i dag.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

            Originally posted by Nonne View Post
            Våra system är alla med förstärkare, det går att bara byta högtalare men satsar man på Gladen One201BMW så förtjänar dessa extra effekt och blommar ut med att prestera både botten och krispig diskant.

            Jag har inte hört någon bil med omkodat system, jag förstår inte hur det ska fungera.
            För pratar vi HiFi-systemet så har det extern originalmonterad förstärkare som matas med 5 volts analog signal.

            Har BMW ett program som gör om högnivåsignalen till en helt oprocessad rak lågnivå så måste det vara det bästa.
            Frågan är bara vad som händer med Stereon då denna är sammankopplad med högtalarna, måste dessa kopplas ur innan omprogramering.
            Kostar även denna programering 3000:- ?

            Jag personligen hade nog bara lagt dessa extra pengar på ett Guld eller Platina system.
            Finns risker med att börja ändra i bilens program, särskilt om den inte är ämnad för det.

            Mejla mig på .... ( Tonny att Ljudbyggaren . se ) så ska jag bifoga ett blad med priser och info på de olika systemen vi tillhandahåller i dag.

            Maila dig på Tonny@Ljudbyggaren.se är det rätt email?

            Comment


            • #7
              Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

              Även Focal har ett system anpassat för BMW 1 och 3-serie i sin linje med produkter.

              Kommer kunna recensera detta system i nästa vecka då jag installerar detta i min BMW 120d fast då tillsammans med Alpines ILX-700 stereo så blir lite mer än bara kasta i nya högtalare.

              Men ja Tonny vet verkligen vad han pratar om så du gör rätt i att höra av dig till honom
              Projekt: Golf MK3 goes LOUD !
              Digital Designs & LW Audio

              Comment


              • #8
                Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

                Originally posted by Nonne View Post
                Våra system är alla med förstärkare, det går att bara byta högtalare men satsar man på Gladen One201BMW så förtjänar dessa extra effekt och blommar ut med att prestera både botten och krispig diskant.

                Jag har inte hört någon bil med omkodat system, jag förstår inte hur det ska fungera.
                För pratar vi HiFi-systemet så har det extern originalmonterad förstärkare som matas med 5 volts analog signal.

                Har BMW ett program som gör om högnivåsignalen till en helt oprocessad rak lågnivå så måste det vara det bästa.
                Frågan är bara vad som händer med Stereon då denna är sammankopplad med högtalarna, måste dessa kopplas ur innan omprogramering.
                Kostar även denna programering 3000:- ?

                Jag personligen hade nog bara lagt dessa extra pengar på ett Guld eller Platina system.
                Finns risker med att börja ändra i bilens program, särskilt om den inte är ämnad för det.

                Mejla mig på .... ( Tonny att Ljudbyggaren . se ) så ska jag bifoga ett blad med priser och info på de olika systemen vi tillhandahåller i dag.
                Vad är det som skiljer erat guld/platina system gentemot detta system?

                http://www.pmshopen.se/gladen-one-20...extreme/1333-0

                Comment


                • #9
                  Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

                  Originally posted by Rojjshady View Post
                  Vad är det som skiljer erat guld/platina system gentemot detta system?

                  http://www.pmshopen.se/gladen-one-20...extreme/1333-0
                  Länken visar bara högtalarsystemet, guld/platina är kompletta system.

                  Önskar du ett Gladen One 201 BMW EXTREME i utbyte betalar du bara mellanskillnaden på högtalarsystemen, det framgår i dokumentet jag skickade till dig (1100kr)

                  Skillnaden på EXTREME kittet är att basens impedans är på 2 Ohm och har en högre effekttålighet.
                  Den lägre impedansen (högre motstånd) ökar förstärkarens effekt, så i Guldpaketet med EXTREME får du ca 50 Watt mer på basarna.
                  I Platina så uppskattar jag förstärkaren levererar någon stans runt 35-40 watt extra pga den lägre impedansen.
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

                    Originally posted by Nonne View Post
                    Länken visar bara högtalarsystemet, guld/platina är kompletta system.

                    Önskar du ett Gladen One 201 BMW EXTREME i utbyte betalar du bara mellanskillnaden på högtalarsystemen, det framgår i dokumentet jag skickade till dig (1100kr)

                    Skillnaden på EXTREME kittet är att basens impedans är på 2 Ohm och har en högre effekttålighet.
                    Den lägre impedansen (högre motstånd) ökar förstärkarens effekt, så i Guldpaketet med EXTREME får du ca 50 Watt mer på basarna.
                    I Platina så uppskattar jag förstärkaren levererar någon stans runt 35-40 watt extra pga den lägre impedansen.
                    Du får ursäkta om jag är trög eller liknande haha. men vad exakt ingår i erat kompletta system gentemot länken med bara högtalarsystemet? är det att det följer med en mosconi förstärkare? vad är skillnaden på mosconi g one 60.4 och 120.4? Och vad är en DSP? haha Vad exakt innebär det när man uppgraderar till ONE 201 BMW EXTREME Silver gentemot guld versionen alltså då det är olika förstärkare? och var är det där HLA-SUM som kostar 1100 kr?

                    Många frågor jag vet...

                    dessa två är ju de två som ingår i erat guldpaket, det är ju 2000kr billigare (komplett system) + att det också är extreme :/ :

                    http://www.pmshopen.se/gladen-one-20...extreme/1333-0
                    http://www.pmshopen.se/mosconi-gladen-one-1204/855-0

                    samma förstärkare som eran med 2000kr billigare
                    Last edited by Rojjshady; June 14, 2015, 22:41.

                    Comment


                    • #11
                      Re: BMW 320D E90 ljuduppgradering

                      Originally posted by Rojjshady View Post
                      Du får ursäkta om jag är trög eller liknande haha. men vad exakt ingår i erat kompletta system gentemot länken med bara högtalarsystemet? är det att det följer med en mosconi förstärkare? vad är skillnaden på mosconi g one 60.4 och 120.4? Och vad är en DSP? haha Vad exakt innebär det när man uppgraderar till ONE 201 BMW EXTREME Silver gentemot guld versionen alltså då det är olika förstärkare? och var är det där HLA-SUM som kostar 1100 kr?

                      Många frågor jag vet...

                      dessa två är ju de två som ingår i erat guldpaket, det är ju 2000kr billigare (komplett system) + att det också är extreme :/ :

                      http://www.pmshopen.se/gladen-one-20...extreme/1333-0
                      http://www.pmshopen.se/mosconi-gladen-one-1204/855-0

                      samma förstärkare som eran med 2000kr billigare
                      Det är exakt samma pris på produkterna hos PM Shopen som i vår egna webbshop och även i vår fysiska butik.
                      Detta är en trygghet för kunden så han kan göra sina inköp i sin lokala eller sin favoritbutik utan att behöva tänka på priset, energin ska läggas på installationen anser vi.

                      Du har länkat till en enskild produkt, vara olika system enligt offerten du fick per mejl avser högtalare, förstärkare och samtliga kablar.

                      Vill du uppgradera till ett EXTREME högtalarkit, då är mellanskillnaden 1100 Skr förutom på BRONS systemet.
                      Om du är inne på GULD så har du länkat till fel förstärkare.
                      Då ska förstärkaren innehålla en DSP, med denna så har du full kontroll över kanalerna fram i din BMW.
                      Med den kan du optimera ljudet, om du har erfarenhet och kunskap.
                      Är man inte erfaren av att använda en DSP så rekommenderar jag att överlåta justeringarna åt en erfaren person, här kan man göra fel så det låter felaktigt och inte som det var tänkt.

                      Jag tror ett telefonsamtal är bättre då du har ett antal frågetecken som måste rätas ut.
                      Ska jag ta allt detta så kommer jag att sitta här och skriva i flera timmar

                      Så mejla mig ditt telefonnummer så ringer jag upp dig.
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment

                      Working...
                      X