Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

    Har beställt att framsystem kit, Polk Audio DB6501 och en Alpine 52BT receiver.
    Tänkte först dämpa dörrarna men väntar till sommaren då det är varmare.

    Frågan är, vad kan jag göra med 2300kr för att bättra ljudet ytterligare. Vill ha så mkt välljud som det går, inte ute efter dunkadunka bas. Spelar inte överdrivet högt heller, lyssnar mkt på jazz, pop, akustisk musik med sång.

    Är det bra ide att köpa steg till framsystemet, isf vad ska jag kika efter? Har tänkt på ev en sub senare, vet inte vilken modell, underseat kanske..

    Finns det något sätt där man bygger en liten sluten låda till dörrhögtalarna?

    Alla tips och rekommendationer tas tacksamt emot!

  • #2
    Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

    Köp ett 4 kanals steg, 2 kanaler till framsystemet, sen brygga dom andra kanalerna till en sub. Angående slutsteg så är det bäst att prata med en bilstereo butik, dom kan garanterat tipsa om nått bra för din budget.

    Comment


    • #3
      Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

      Hur kraftfullt steg behövs? Spelar inte så spec högt men vill ha kontroll på ljudet. Specen på högtalarna är:

      Overall Frequency Response: 35Hz-23kHz
      Nominal Impedance: 4 Ohms
      Power Handling (continuous): 100 Watts
      Power Handling (peak): 300 Watts
      Efficiency: 92 dB

      Comment


      • #4
        Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

        Viktigaste är att du köper kvalitets effekt från kända märken, har aldrig testat dom högtalarna du har, så kan inte ge dig nått direkt tips, finns många bra butiker att maila/ringa till tex Pierre på seastreams garage och Tonny på Ljudbyggaren.

        Comment


        • #5
          Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

          Har du 2300 kronor att lägga på mer godis hade jag hellre lagt dom på en bättre maskin, tyvärr räcker det dåligt till ett bra steg och sub.
          Misstänker du beställt en CDE-72BT då 52BT inte finns.
          Sen hade jag tagit hundringarna som blev över till dämpning!

          Det billigaste jag säljer som funkar bra i sub/förstärkare duo kostar 2290:- utan kablage och frakt.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

            Beställde alpine 52bt från staterna, kanske är samma som 72bt?

            Vad det är det för paket du säljer, vad kostar kablage och frakt?

            Har du möjlighet att ta stereon i inbyte för mellanskillnad till något bättre?
            Den är helt ny.
            Last edited by Blåtand; October 31, 2014, 23:36.

            Comment


            • #7
              Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

              Om den kommer från staterna så funkar inte radion som de Svenska maskinerna, fast det vet du nog redan.

              Jag byter helst inte in en sådan maskin, jag får ett garrantiåttagande på mig vilket inte fungerar då maskinen är importerad.
              Tror den är helt omöjlig att sälja genom företaget.

              Gladen förstärkare och Gladen subwoofer i portad originallåda, serien är M-Line.
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

                Är det sant?! Suck, det visste jag ej.. Är det samma med högtalarna eller passar dem?

                Comment


                • #9
                  Re: Har köpt framsystem och BT-receiver, vad gör jag med resterande 2300kr?

                  Originally posted by Blåtand View Post
                  Är det sant?! Suck, det visste jag ej.. Är det samma med högtalarna eller passar dem?
                  Högtalarna funkar fint. Kruxet med Amerikanska radiomottagare är att den endast går på udda frekvenser så några stationer kan du få in. Men du har ju BT så du kan streama radio från mobilen.
                  Jag ÄR Gandalf!!!

                  Comment

                  Working...
                  X