Det var också tur att kim tog sig till öland i helgen. Det var verkligen hans dag i lördags Började med att det inte spelade som det skulle och slutade med att han behöver byta däck nu Annars sjukt nice resultat vid 20hz! Tackar för helgen! =)
Glömde att lägga upp kort på när jag gjorde takskivan.
Fyrkantsprofilen är 30mm i taket vilket gjorde att skivorna som jag skulle ha mellan fyrkantsprofilen skulle "fela" ett par mm i antingen ovankant eller underkant. Eftersom att jag inte vill ha ett mellanrum mellan den stora skivan och de små så fick jag först lägga upp ett par plankor ovanför stålet, för att ha något att fästa de små skivorna i.Efter det så fick jag skruva på ett par bitar på de små skivorna för att de skulle komma kant i kant med stålet på undersidan (för att motverka ett mellanrum mellan de små och den stora skivan). Sen skruvade jag fast små skivorna i plankorna, efter det så tog jag bort bitarna som satt mot stålet och skruvade fast den stora skivan.
När detta var gjort så tog jag ner allt igen och limmade de små skivorna mot den stora och sen skruvade jag fast den stora i stålreglarna med specialskruvar tillverkade för att fästa skivor mot stål. Anledningen till att jag tog bort allt och tog bort plankorna helt var för att jag skulle kunna ta ner "innetaket" om Bilprovningen anser att det bygger ner för mycket. Hade jag låtit plankorna vara kvar och sen limmat den stora skivan mot de små så hade detta inte varit möjligt.
Mycket text, men det klarnar nog när ni ser bilderna
Det var inte helt lätt att göra detta mer eller mindre själv, så det tog sin lilla tid.
Innetaket är numer klätt, ser inte jättebar ut, men bättre än tidigare i alla fall
Tog lite kort på hur bilen ser ut med taket klätt, vet att det finns ställen som skulle kunna ha gjorts snyggare men jag var själv och hade ont om tid så detta fick duga.
Det bruna är rostskyddsfärg tanken är att måla det svart, även om plattjärnen normalt sett inte syns om man inte hukar sig in i bilen.
Från utsidan:
Det vita som syns ovanför rutan är limrester från silvertejpen som jag hade när rutan läckte, ska tvätta bort det när jag får tummen ur
Med lite modifikation så ska nog orginalpanelen gå att sätta dit igen.
Tillfällig "instrumentbräda", är endast gjord för test och den är inte limmad, bara skruvad. Man kan plocka ur allt på mindre än en halvtimme.
Flera anledningar, har inte varit på så många tävlingar i år att det känns motiverat att ha 500-550Kg bilstereo i bruksbilen. Expressen är jättekul när jag väl är på tävlingar, men utöver det så använder jag knappt stereon. Är lite för gammal för att stå och poppa vid McDonalds
I.o.m att jag är student så har jag inte möjlighet att ha Expressen som hobbybil och sen en annan som bruksbil.
Sen så är jag sugen på att resa, för att göra det så måste jag offra något annat och det är Expressen.
Men om jag inte får vad jag vill ha för den så behåller jag den.
Tanken är att om jag byter bil så blir det en mindre anläggning i den.
Fast å andra sidan, i förra bilen slutade det med 6st 12"are och i bilen innan dess blev det i slutet 2st 15"are o.s.v.. Detta var i bruksbilarna, inte i Cliffs Crx.
Så det där med mindre anläggningar har en viss förmåga att spåra ur efter ett litet tag, så man vet aldrig
Tanken är att om jag byter bil så blir det en mindre anläggning i den.
Fast å andra sidan, i förra bilen slutade det med 6st 12"are och i bilen innan dess blev det i slutet 2st 15"are o.s.v.. Detta var i bruksbilarna, inte i Cliffs Crx.
Så det där med mindre anläggningar har en viss förmåga att spåra ur efter ett litet tag, så man vet aldrig
Det är dags att gå över till 18" basar! Då kan du ju inte få in så många i bilen.
Comment