Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E91 lci

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E91 lci

Hej!
    Efter många års uppehåll från ljudbyggandet tänkte jag bygga ljud i min E91 men skulle behöva hjälp med några funderingar.

- Någon som har eller kan länka till ett elschema som visar hur originalsystemen är kopplade i E91?

- Har alla E91 ljudpaketen basar under stolarna?

- Bör man använda möjligheten att sätta basar där?

Jag ska använda lite grejor som jag har liggande.
    DLS Iridium 3” och 1”. Ev. skaffar jag ngt till basarna under stolarna. Har ett stort 5 kanals steg tror det heter DLS A5.
    överväger dubbeldin för att det ska se prydligare ut och någon prisvärd DSP.

För att hitta rätt schema så måste vi veta vilket system som sitter i bilen, har du förstärkare så skiljer det på kabelfärger.

Alla E91or har basar under stolarna, 6,5" utan originalförstärkare och 8" med.
    Man ser enkelt om man har steg i bilen om man inte vet, i seglet (3-kanten) vid backspegeln finns det galler om systemet har en förstärkare.

Med ett 5-kanals steg förser man framsystem och en bas, man bör nämligen dela dörrarna från basarna aktivt.

Om man ska streama direkt till en DSP så bör man ha med bakdörrarna, om inte så kommer dom att spela från annan källa.
    Kopplar man mot bilen så undviker man detta problem, dessutom vill man tidskomp dörrarna ihop med resten av bilen för bästa resultat.

Bilar utan originalförstärkare så kopplas all in lättast under stolen, bilar med förstärkare kopplas allt in bak vilket underlättar kabeldragningen!
    Kabelfärger ser man enklast när man byter högtalare, bara notera på ett papper så är man hemma.

Brunmarkerad kabel är minus!

sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Tack Nonne, vi hörs!

Comment

Hur går det med byggandet?

jag har mycket till E91 liggande i garaget om du behöver något

Comment

Working...
        X