Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montera 8" för att få framsystemet att spela med 15"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Christofer_k
    replied
    Re: Montera 8" för att få framsystemet att spela med 15"?

Jag gjorde de enkelt för mig jag böt steg fick aldrig till de med autostudio :P blev ett ice 1500

Leave a comment:

• Bozzb
    replied

Originally posted by Christofer_k View Post
    har fått lite problem med autostudio steget så känner ingen lust att göra nått mera..
    Får man fråga hur du upplever ljudet? Håller på att ställa in ett likadant steg som jag kör till en Alpine type R 12" i sluten låda på ca 24 liter.. Kör steget i 4ohm men får inte basen till att fungera till rocklåtar, tycker det borde vara mer tryck i det. Men fungerar hyffsat till Dance..

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

Originally posted by Frippe_L View Post
    Autostudio Ref-1500 har ja bara sett 3495:- som pris inget "reapris" eller så.
    SPL ice-800 står rek pris 3495:- på dbakuten men säljs just nu för 1895:-

spl steget köpte jag förra julen med 2st 12 mtx roadthunder basar för vad de nu var 3500 där ikring autostudio gav jag va 246€ för ca 2176,61sek ..
    men de roliga nu är att de har tagit bort detta steg från hemsidan som jag tog de ifrån .. nå får se vad de blir utav detta nytt steg lr annat steg.. ringde firman och då fråga han om jag var sugen på ett beggat ice 3500 som han kunde släppa billigt om jag väljer att inte behålla autostudio steget

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
    Måste ju va nåt fel, autostudiosteget har ju specat mer effekt, och alla vet ju att mer specad effekt = bättre!

Lite ot men vad är rek pris på respektive steg?
    Autostudio Ref-1500 har ja bara sett 3495:- som pris inget "reapris" eller så.
    SPL ice-800 står rek pris 3495:- på dbakuten men säljs just nu för 1895:-

Leave a comment:

• andreas_gbg_
    replied

Måste ju va nåt fel, autostudiosteget har ju specat mer effekt, och alla vet ju att mer specad effekt = bättre!

Lite ot men vad är rek pris på respektive steg?

Leave a comment:

• micke999
    replied

Okej på så sett trodde de hade gått sönder

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

Originally posted by micke999 View Post
    Vad för problem?

Spelar sämre än spl dynamics ice-800

Leave a comment:

• micke999
    replied

Vad för problem?

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
    Bygg en liten låda för 8" framför fötterna under hanskfacket. Jag tänkte prova det för få mer klipp i midbasen eftersom jag inte har tid, pengar eller ork att göra en riktig seriös installation av sexorna i dörrarna.

har fått lite problem med autostudio steget så känner ingen lust att göra nått mera..

Leave a comment:

• andreas_gbg_
    replied

Originally posted by Christofer_k View Post
    sant men tänkte pådehära problemet som kanske kan uppkomma så jag inte säljer iväg 8" och steget till den.. kanske bra att spara på de då de inte verkar vara nå specc bra beg värde på de prylarna
    Bygg en liten låda för 8" framför fötterna under hanskfacket. Jag tänkte prova det för få mer klipp i midbasen eftersom jag inte har tid, pengar eller ork att göra en riktig seriös installation av sexorna i dörrarna.

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

Originally posted by knysten View Post
    Mitt råd är att inte göra det för komplicerat. Med lyckade delningar och en bra installation av midbasen kommer du mer sannolikt till ett bra resultat än med två subbar. Prova med endast 15" basen först, du kan inte gissa dig fram till alla problem du kanske kommer att ha före du provat. Jag har hört flera system med 6.5" midbas och 15" sub som spelat utan "gap". Delningsfrekvens- och branthet, fasen, basens placering, midbasens installation etc. är sedan nästa steg. Om du inte får det och funka på 3-6 månader, då kan du fundera på "hardware" byten.

sant men tänkte pådehära problemet som kanske kan uppkomma så jag inte säljer iväg 8" och steget till den.. kanske bra att spara på de då de inte verkar vara nå specc bra beg värde på de prylarna

Leave a comment:

• knysten
    replied

Mitt råd är att inte göra det för komplicerat. Med lyckade delningar och en bra installation av midbasen kommer du mer sannolikt till ett bra resultat än med två subbar. Prova med endast 15" basen först, du kan inte gissa dig fram till alla problem du kanske kommer att ha före du provat. Jag har hört flera system med 6.5" midbas och 15" sub som spelat utan "gap". Delningsfrekvens- och branthet, fasen, basens placering, midbasens installation etc. är sedan nästa steg. Om du inte får det och funka på 3-6 månader, då kan du fundera på "hardware" byten.

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

skulle detta funka ? tänkte 15" ta nerifrån till 40-45hz sen låta 8" ta över till kanske 60-70 ? och där efter låta framsystemet ta resten ? lr kmr de låta skit? tänkte börja i veckan med låda/lådor

Leave a comment:

• Robsarve
    replied

Ja, det lyfter ju inte fram basen men kan ge önskvärt stöd i midbasen.

Leave a comment:

• Christofer_k
    replied

Men kan jag ha 8 bakdå?

Leave a comment:

Working...
X