Re: Oloof's Golf MK6
Roligt att följa denna tråd. Håller hög kvalité och mycket bilder.
Men, har du slipat av för jordkabeln till kaross som du har i motorutrymmet?
Ser ut som kabelskon ligger mot färg/lack, och då leder det inte lika bra..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oloof's Golf MK6
Collapse
X
-
Började riva ner innertak i veckan för ljuddämpning samt kabeldragning:
Taket påväg ner:

Originaldämpning:

Ett lager SilentCoat, lägger nog på ett lager till senare.

Började även för planering av bagageluckan, ångrar mig nog nu med hur stor urkapningen för batteriet blev, kanske gör om den så att jag får slustegen lite närmare batteriet, eller kanske trycker ner ett likadant batteri till?
Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:05.
Leave a comment:
-
Känns som om att projeket står helt still och att jag inte hinner med någonting!
Men jag har i varje fall hunnit få dit en ny kabel från generatorn till batteriet:

Samt lagt lite dämpmatta på motorhuv och bagageluckan:

Jag har även börjat vela när det gäller huvudenhet, känner ändå att smidigheten med att kunna ha kvar rattstyrnig etc överväger lite.
Någon som har tips på vad för huvudenheter som gäller?
Jag har hört att många Alpineenheter endast går via optisk när man spelar cd-skivor? Vilket jag aldrig kommer att göra. Uppspelningen kommer antagligen för det mesta att gå via en hårddisk, om det ens är möjligt med dagens spelare på ett bra sett? Dessvärre blir det ju endast Mp3-filer då..Last edited by Oloof; April 4, 2014, 16:31.
Leave a comment:
-
Jo precis, det är bland annat en av sakerna som skall göras klartOriginally posted by ChriZtoffer View PostDu har inte funderat på att göra den där baffeln lite trattformad? Tror det kan bli lite begränsning så som den ser ut nu. Snygg låda för övrigt!
Leave a comment:
-
Du har inte funderat på att göra den där baffeln lite trattformad? Tror det kan bli lite begränsning så som den ser ut nu. Snygg låda för övrigt!
Leave a comment:
-
Ah, tackar! Får lösa det på något snyggt sätt!Originally posted by Hewi View PostSer mkt bra ut!
Skall du tävla så är det nog säkrast att du tejpar batterikabelskon på pluspolen med vulktape eftersom den sticker ut genom skyddet över batteriet.
Fick hem en bas och lite sånt idag. Baslådan börjar även bli klar, ska nu bara passa in baffel etc när jag fått hem basen.
Last edited by Oloof; April 21, 2014, 22:37.
Leave a comment:
-
Annars kan man använda transparant film som sätter sig duktigt och är rep/slagtåligt.Originally posted by Hewi View PostSer mkt bra ut!
Skall du tävla så är det nog säkrast att du tejpar batterikabelskon på pluspolen med vulktape eftersom den sticker ut genom skyddet över batteriet.
Synd bara att jag kom över SMÅ dådana och att vi ej har kvar dem i fabriken
Leave a comment:
-
Ser mkt bra ut!
Leave a comment:
-
Började idag med att uppgradera lite strömkablar i motorutrymmet samt byta ut startbatteriet.
Jordkabeln från chassi till motorn

Jordkabel från minus på batteri

Satte på lite kabelstrumpa på originalkablage

Från batteri till startmotor

Och sen upp till batteriet

Nu väntar jag bara på lite säkringar etc så ska jag även dra en ny kabel från generatorn.Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:03.
Leave a comment:
-
Trots att man alltid parkerar längst bort på parkeringarna och aldrig bredvid en annan bil, så händer detta..
Leave a comment:
-
Jag har lite av varje, men kom på när jag tänkte börja koppla i motorutrymmet att jag har tre pluskablar som ska in i 2 hål på batteriet.Originally posted by Horsyhorse View PostDistr.block tänkte du skaffa, har du säkringshållare?
ps var skruvarna ok? ds
Pierre
Så att säkra av generatorn och kabeln till bakre batteriet med en säkringshållare med en in och två ut tänkte jag var lättare istället för ett distr.block med en in och två ut och Ännu en komponent med säkring till bakre batteriet för att säkra av den kabeln.
Ja absolut, tack så jättemycket!Last edited by Oloof; December 23, 2011, 15:56.
Leave a comment:
-
Distr.block tänkte du skaffa, har du säkringshållare?
ps var skruvarna ok? ds
Pierre
Leave a comment:

Leave a comment: