Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xc60 budget bygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xc60 budget bygge

    Retade mig på att frugan hade så dassigt ljud i sin bil. Så jag hade lite gamla grejer liggandes som jag kastade
    Hertz es200 8" 200wrms
    Massive audio n2 400wrms steg.
    DLS c4, eller vad den nu heter lågnivå omvandlare
    XCELSUS framsystem köptes på rea.

    Printade egna ringar till middarna som jag caddat. Det var inte lätt o printa så stora modeller.

    Ljudet från början var fladdrigt och mycket bas gick till mellanregister som led av det.

    Efter uppgraderingen blev det mycket bttr eoch den lilla basen fyller bilen perfekt. Med BT fr sony telefonen. Jag har gainat ner basen jättemycket och det låter klockrent streamed från luren.

    Men sen lyssnar man på radio o de låter skit. Den signalen verkar vilja ha en massa bas i inställningarna. Får väl försöka hitta ngt mellanläge så båda låter ok
    Attached Files
    www.sp-engineering.se

  • #2
    Re: Xc60 budget bygge

    Vi lyssnar bara på radio via APP och streaming, känns som om ljudet är mer linjärt och inget floff floff i basen.
    Iofs inte streamat via original BT genom stereon, bättre resultat att köra digitalt till förstärkaren.

    Jag såg du monterat DLS hög till lågnivåadapter, kollade du så utgångarna sitter rätt i fas?

    Har nämligen hört från dom som monterat dessa att dom gjort fel vid monteringen, inte alltid så lätt att kopiera och göra rätt
    Last edited by Nonne; May 16, 2021, 10:37.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Xc60 budget bygge

      Basen är ur fas via adaptern. Jag hade den i fas från början men det var precis som i min merca som vi snacka om inne på din verkstad. Den måste vara ur fas för att låta bra.
      www.sp-engineering.se

      Comment


      • #4
        Re: Xc60 budget bygge

        Märkligt, ur fas borde den vara tunn!

        Så kanske där du har felet, kablarna sitter på fel possition?
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X