Re: 50 mm2 strömkabel
Jag håller med Slarvar, har inte känt på denna kabel men logik är en av mina starkare sidor.
och som jag brukar säga: man kan inte smita från fakta.
alla vet vi att plast av de flesta slag blir mjukt i värme och hårt i kyla, det är väl inget att bråka om? ;P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
50 mm2 strömkabel
Collapse
X
-
Med risk för att göra mig osams med någon....
Ärligt talat, blir man för att citera "så jävla puckad" som sponsrad översittare att man bara ser verkligheten framför sin egen näsa.
Hur många här inne har tillgång till eget varmgarage att hållas i?
Det enda jag skrev var att kabeljäveln var smidig som ett spett när den är kall, har jag fel??
Sen jämförde jag med en dyrare kabel med gummihölje och det är klart smidigare vid samma temperatur, har jag fel där?
Citerar mig sjäv
"Den har iofs ett mer gummi aktikt hölje, den billiga kabeln har ju ett tjokt "plast" hölje så den är säkert bättre när den är varmare."
Har inte sagt att det är en skitkabel.
Tagga ner, för fan!
Leave a comment:
-
haha.....ja det blir nog bra imorgon, eller nått...Originally posted by evilaudio View PostKan inte mer än hålla Me dig. E man så jävla puckad att man drar kabel när de e kallt ut så får man skylla sig själv att den e svår att böja. De gäller ju de mesta i plast/gummiväg. Försök att tejpa med eltejp när de e kallt ute å testa hur bra de fäster.
sen att jämföra mot tex autoleads kabel som kostar typ 150_180 kr per meter e ju inte direkt relevant.
NI vinner då, så kanske ni kan sova gott sen!
Leave a comment:
-
Jag själv vet ingenting om billjud men jag tycker att kabeln är extremt flexibel för hur stor den är och vad jag är van vid.
Tror ni bara är för känsliga som är vana vid gummimaskar
Hur det är svårt att böja den kabeln förstår jag verkligen inte mig på ...
Leave a comment:
-
Originally posted by Tokken View PostJapp och det är mer eller mindre ren FAKTA att det inte gäller enbart DEN kabeln.
Dessa kablar som så många andra liknande kablar från MÅNGA andra tillverkare
har ett plastöverdrag som blir väldigt svårjobbat i låga temperaturer.
Vem som står och drar kabel i 2 grader undrar ju jag.. det är ganska orelevant.
Kabeln fungerar alldeles utmärkt i normal rumstemperatur.
Kan inte mer än hålla Me dig. E man så jävla puckad att man drar kabel när de e kallt ut så får man skylla sig själv att den e svår att böja. De gäller ju de mesta i plast/gummiväg. Försök att tejpa med eltejp när de e kallt ute å testa hur bra de fäster.
sen att jämföra mot tex autoleads kabel som kostar typ 150_180 kr per meter e ju inte direkt relevant.
Leave a comment:
-
Jaja. jag ger mig, du har störst!Originally posted by Tokken View PostJo men det gäller ALL kabel som inte har ett rent gummihölje som till exempel
skyllermarks kabel.
Av alla kablar jag brukar använda fanns det bara två kablar som klarade kylan
och förblev mjuk och smidig, Kickers blåa kabel med silikonmixen och skyllermarks.
Känns som det ska klankas ner på en kabel bara för att den var billig, när den är
varken bättre eller sämre än de flesta andra kablar som kostar 3-4 gånger
så mycket, som sagt är den inte sämre än DLS blåa 50mm2 kabel som blir
minst lika stel om du lägger den kallt, och då kostar den 150:- metern.
Så detta med stel kabel när det är kallt är old news.. och är INTE unikt för
just denna kabeln.
Leave a comment:
-
Jag har dragit kablar många gånger i minusgrader, inte så kul men det har hänt
Leave a comment:
-
Japp och det är mer eller mindre ren FAKTA att det inte gäller enbart DEN kabeln.Originally posted by jokko23 View PostDen kabel slarvar har var hård som fan i kyla, varken mer eller mindre bara FAKTA!.....
Dessa kablar som så många andra liknande kablar från MÅNGA andra tillverkare
har ett plastöverdrag som blir väldigt svårjobbat i låga temperaturer.
Vem som står och drar kabel i 2 grader undrar ju jag.. det är ganska orelevant.
Kabeln fungerar alldeles utmärkt i normal rumstemperatur.
Leave a comment:
-
Min zealum kabel är något stel mest hela tiden, men min aoutoleadskabel är mjuk som lakritssnören i alla temperaturer.Originally posted by Tokken View PostJo men det gäller ALL kabel som inte har ett rent gummihölje som till exempel
skyllermarks kabel.
och förblev mjuk och smidig, Kickers blåa kabel med silikonmixen och skyllermarks.
Känns som det ska klankas ner på en kabel bara för att den var billig, när den är
just denna kabeln.
Den kabel slarvar har var hård som fan i kyla, varken mer eller mindre bara FAKTA!.....
Leave a comment:
-
Jo men det gäller ALL kabel som inte har ett rent gummihölje som till exempelOriginally posted by Slarvar View PostI den temperatur jag har den i nu, alltså utomhustemp så är den hård som fan, vet inte varför du skulle tvivla på det jag säger för?
Tvivlar inte på att den blir smidigare när den är varmare, säger bara som det är i dagsläget.
Lägg ut en meter av denna kabel så den får bli ca 2-3 grader och försök själv sedan göra en snäv 90graders böj på den så förstår du nog vad jag menar.
skyllermarks kabel.
just denna kabeln.
Leave a comment:
-
I den temperatur jag har den i nu, alltså utomhustemp så är den hård som fan, vet inte varför du skulle tvivla på det jag säger för?
Tvivlar inte på att den blir smidigare när den är varmare, säger bara som det är i dagsläget.
Lägg ut en meter av denna kabel så den får bli ca 2-3 grader och försök själv sedan göra en snäv 90graders böj på den så förstår du nog vad jag menar.
Leave a comment:
-
Men hur fan gör ni??Originally posted by jokko23 View PostJa den kabeln får du nog använda bockningsverktyg för att forma ordentligt!
Jag som tyckte min Zealum kabel va hård så va den ju som sytråd i jämförelse ju!... :P
Kabeln är INTE hårdare eller jobbigare än till exempelvis den blåa 50mm2 kabeln från DLS.
Leave a comment:
-
kabel uppfanns för ca 2 årsedan eller inte kabeln utan plasten menar jag hehe
Leave a comment:

Leave a comment: