Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går det att få ut mer kraft?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Går det att få ut mer kraft?

Tjenare
    Jo jag undrar om det finns något man kan göra/köpa för att få ut mer "kräm" ur basen.
    Hur är bästa sättet att ställa lådan? Basen pekad ut i skuffen eller in mot ryggstödet.
    Ska basen vara riktad in i lådan eller utåt.
    Har en Audi 100 1988 sedan. Och en 12 tums bas från soundstream.
    Och vill ni veta något mer av mig så fråga bara

Re: Går det att få ut mer kraft?

Vad har du för steg och låda?
    Angående placering är det bara att prova dig fram för att se vad som ger högst volym.

Comment

är lådan portad?

Comment

Har du skidlucka? Du behöver få in ljudet från basen i kupén, annars spelar du bara för bagaget och reservhjulet.
        Audi A6 2,4 Quattro
        HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
        Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Originally posted by Vincent Qvarfordt View Post
          Vad har du för steg och låda?
          Angående placering är det bara att prova dig fram för att se vad som ger högst volym.
          jag har ett jensen steg tror det är på cirkus 300w vet inte riktigt vad för watt för ja köpte beggat och fick inte orginal lådan till det
          När det gäller lådan så ser den ut såhär men med ett lock på
          Last edited by OggeE; September 1, 2011, 19:45.

Comment

Originally posted by t0mas View Post
            Har du skidlucka? Du behöver få in ljudet från basen i kupén, annars spelar du bara för bagaget och reservhjulet.
            Jag har skidlucka och har satt basen i den

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
              är lådan portad?
              Ja den är portad (se bild)

Comment

Men porten sticker ut bakåt? Plugga det hålet och sät den framåt, då kommer den iaf göra nån nytta.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Steget kan du uppgradera, lådan ser allmänt skum ut.
                  Bygg en ny, tät och stabil låda och ett bra steg och prova sen med placeringen.

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Men porten sticker ut bakåt? Plugga det hålet och sät den framåt, då kommer den iaf göra nån nytta.
                    okey? förstår inte vad de spelar för roll om den sticker ut i skuffen? den drar ju fortfarande in luft lika bra med luft :/

Comment

Originally posted by Vincent Qvarfordt View Post
                      Steget kan du uppgradera, lådan ser allmänt skum ut.
                      Bygg en ny, tät och stabil låda och ett bra steg och prova sen med placeringen.
                      okey får se om det finns pengar till ett nytt
                      Mm det är det att jag kan inte bygga lådan så mkt annars för att basen är för stor så att den tar i hatthyllan och måste lutas som den är på bilden :/ och nya basar har jag knappt råd med eftersom jag går skola och såga sönder plåtan i hatthyllan vill jag inte göra heller
                      Lådan ser ut som den gör på sidorna för att 6x9ornas magnet sticker ner men ska nog fixa det nästa vecka när jag får nya 6x9or.

Comment

Originally posted by OggeE View Post
                        okey? förstår inte vad de spelar för roll om den sticker ut i skuffen? den drar ju fortfarande in luft lika bra med luft :/
                        Vet du verkligen vad porten är till för?? Den är INTE till för att dra in luft i lådan eller nåt sånt, utan den är till för att ge en förstärkning vid en viss frekvens, den så kallade avstämningen. Nu skickas dock den förstärkningen rätt ut i skuffen och inte in i kupén där du sitter. Men är den där lådan ens uträknad eller bara bygd på måfå?
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                          Vet du verkligen vad porten är till för?? Den är INTE till för att dra in luft i lådan eller nåt sånt, utan den är till för att ge en förstärkning vid en viss frekvens, den så kallade avstämningen. Nu skickas dock den förstärkningen rätt ut i skuffen och inte in i kupén där du sitter. Men är den där lådan ens uträknad eller bara bygd på måfå?
                          aha okey nae de visste jag inte är inte så jävla insatt i detta drf frågar jag
                          och lådan är byggd efter det som står i papperna som följde med basen

Comment

är hatthyllan väldigt stabil/solid med massa plåt o skit? isf är nog bas spelande mot skidluckan bäst. annars skulle jag nog spela bakåt eller uppåt. det gäller och trixa lite fram och tillbaka i en sedan för o få det bra.

det som spelat bäst för mig har nästan alltid varit bas och port bakåt.

jag hade byggt en ny låda. en helt vanlig rektangulär sak med en riktig aeroport eller slotport. spelat den antingen framåt eller bakåt beroende på vilket som låter bäst i just din bil.

och köpt ett nytt slutsteg. där finns MKT att vinna!

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
                              ...det som spelat bäst för mig har nästan alltid varit bas och port bakåt....
                              Bäst som i mest ljudtryck eller som i välljudande? Det brukar (iaf upplevas som) att man får mer tryck med bas bakåt i sedan, men jag har aldrig hört en sån installation som låtit bra. Mest bara bumligt och väldigt odefinerat.
                              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                              X