Hej hej, sprängde originalhögtalarna i min bil för nån vecka sen, så köpte nya MTX som va lite för stora så fick öppna upp framdörrarna helt för att såga av en bit metall för att dom skulle få plats.
Inga problem med det, är bara det att högtalarna håller plastfilmen, som skyddar mot vatten, väldigt spänt, och undrar då - spelar högtalarna sämre iom att dom inte får röra på sig fram och tillbaka med luftvolym osv som dom ska? eller det spelar inte någon större roll?
Eller ska jag försöka skära ut ett halvstort hål i plasten och limma fast en bit av en plastpåse så dom får lite mer rum att röra sig fritt?
Kanske finns att köpa ny (och större) plast så man bytar ut det gamla?
Alla tankar och förslag är tacksamt =)
Inga problem med det, är bara det att högtalarna håller plastfilmen, som skyddar mot vatten, väldigt spänt, och undrar då - spelar högtalarna sämre iom att dom inte får röra på sig fram och tillbaka med luftvolym osv som dom ska? eller det spelar inte någon större roll?
Eller ska jag försöka skära ut ett halvstort hål i plasten och limma fast en bit av en plastpåse så dom får lite mer rum att röra sig fritt?
Kanske finns att köpa ny (och större) plast så man bytar ut det gamla?
Alla tankar och förslag är tacksamt =)