Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag på steg till DD95Z10?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slarvar
    replied
    Re: Förslag på steg till DD95Z10?

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Är inte det deras 5-kanals steg som har 2st klass A kanaler, 2st klass AB och en klass D?
    Okej, men varför står det då så på ett monoblock?
    Måste ju varit feltryck isf.

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Är inte det deras 5-kanals steg som har 2st klass A kanaler, 2st klass AB och en klass D?

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Va menas egentligen med Klass ABD så som det står om Audison steget då?
    Första gången jag såg det faktsikt.

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Originally posted by Frippe_L View Post
    Är en gammal H/K reklamslogan om jag inte minns fel:
    "Vill du ha mkt effekt? Köp en hårtork!"

För normalt användande behövs ju (som du själv märkt med genesis-stegen vs DD M2) inte så mkt effekt för det ska spela på bra....
    Ahh, ja den har jag aldrig hört. Rätt bra dock

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by Slarvar View Post
    Den första meningen där var nog en smula kryptisk i mina ögon, hajja inte
    Är en gammal H/K reklamslogan om jag inte minns fel:
    "Vill du ha mkt effekt? Köp en hårtork!"

För normalt användande behövs ju (som du själv märkt med genesis-stegen vs DD M2) inte så mkt effekt för det ska spela på bra....

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Originally posted by JALLE View Post
    Ja ordspråket som inkluderar en hårtork är inte så fel när du lyssnar på MUSIK.
    Vill man ha mycket effekt finns det många bra svetsagg på bilstereomarknaden.
    Den första meningen där var nog en smula kryptisk i mina ögon, hajja inte

Vad vill du ha för ditt Focal som det tipsades om tidigare i tråden?

Leave a comment:

• JALLE
    replied

Originally posted by Slarvar View Post

Detta är ju fritt för tolkning men jag gillar ju tydligen ljudet av 200W klass AB bättre än 2-3000W klass D

Ja ordspråket som inkluderar en hårtork är inte så fel när du lyssnar på MUSIK.
    Vill man ha mycket effekt finns det många bra svetsagg på bilstereomarknaden.

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Originally posted by Svartstreck View Post
    Haka på ett M3, dom grinar ju inte så mycket om det blir lite spänningsfall heller
    Nja, har faktiskt inte provat något sånt men dom dubbla M2 jag hade förut ersatte jag med 2st genesis da100 med bra resultat.
    Spelade säkert inte lika högt men med mera välljud och kontroll.

Detta är ju fritt för tolkning men jag gillar ju tydligen ljudet av 200W klass AB bättre än 2-3000W klass D

Man skulle nog tänkt igenom detta med bas/stegval kontra ekonomi lite bättre känns det som.

Någon som vill sponsra med steg kanske??

Leave a comment:

• Svartstreck
    replied

Haka på ett M3, dom grinar ju inte så mycket om det blir lite spänningsfall heller

Leave a comment:

• Jimma72
    replied

Det valde jag efter mycket velande men Audison ligger mig varmt om hjärtat, har ej provspelat det än och det är inte till salu.

MDS går nog att hitta billigt annars med mååånga W jag hade MDS största monoblock som lyckades skicka UT några 100 volt ur lågnivå in och således bränna upp saker för ca 50 000:-. Detta efter ca tre timmar från det var nytt.

Leave a comment:

• Slarvar
    replied

Ja att Z10an skulle krokna direkt för ett Z2 det tror jag nog inte, den skakar nog bara av sig och vill ha mer efter vad jag har förstått.
    Problemet med så stor steg som ett Z2 är att min ström inte räcker, plus att dom är så jäkla stora!

Sen funderar jag på om dom låter så snyggt som man vill?

Leave a comment:

• Vw_performance
    replied

En vanlig 9510G D0,7 höll iaf för ett Z2LV på full volym i 0,35ohm med musik från ESPL-skivan så jo Zserien ska nog hålla med.
    shit pommfritttttt

känns ju som en så liten bas skulle slå i bott me den effekten men då ska väl en Z klara sig fint en stund i alla fall

Leave a comment:

• perkan
    replied

En vanlig 9510G D0,7 höll iaf för ett Z2LV på full volym i 0,35ohm med musik från ESPL-skivan så jo Zserien ska nog hålla med.
    se där ja. då är de inte mycke o fundera på blir de ju snyggt i hans skuff med. DD bas och DD steg. hehe.

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by perkan View Post
    de tror ja helt klart hahahaha. nej men den basen ska väl tåla en hel del effekt så så väldans lätt ska den väl inte ge upp

Leave a comment:

• perkan
    replied

de tror ja helt klart hahahaha. nej men den basen ska väl tåla en hel del effekt så så väldans lätt ska den väl inte ge upp

Leave a comment:

Working...
X