Announcement

Collapse
No announcement yet.

Android huvudenhet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Android huvudenhet?

    Hustrun har precis köpt sig en Saab 9-3x av 2010 årsmodell och nu vill hon ha lite bättre ljud än vad original Bose kan leverera.
    Har några slutsteg (fyra stycken Alpine) liggandes och tre-vägs kit från Gladen samt en 10" bas från samma goa leverantör i Helsingborg. Men huvudenheten jag har liggandes duger inte då den saknar blåtand. Det finns en uppsjö av asiatiska märken som gör huvudenheter med "allt" i och som använder Android som operativsystem. Någon som har bra erfarenhet av något märke och kan rekommendera något till en gammal bilstereo-räv?

    Önskemål: dubbeldin, Blåtand för både musik och telefoni, trippel lågnivå med minst 4 Volt, trevägs delningsfilter, tidskomp, EQ.
    Vis vobiscum sit!

  • #2
    Ingen erfarenhet själv, men Joying ska/verkar vara driftsäkra.
    Kostar dock aningens mer än aliexpressvarianterna.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Min erfarenhet med Androidenheterna är usel, inte så att jag inte har erfarenhet utan men erfarenhet är att maskinerna suger.
      Har även testat ett "tyskt" märke från en av dina gamla kolleger, tyvärr blev inte erfarenheten gynnad av detta.
      Eller det blev den egentligen, för det var så här .......

      Maskinen skulle in i en BMW E46 CAB med H/K system, alltså fanns det ingen anslutning fram i bilen.
      Det betyder att man får lite mer onödig kabeldragning men annars blir det PnP med Quadlock.
      1a enheten hade strul med lågnivåutgångarna, inget ljud till subben.
      När jag fick maskin No.2 så funkade allt .... i 15 minuter för att sedan lägga ner totalt.

      Innan ljudet försvann så märkte man att uppstarten tog lååååång tid, var samma på båda maskinerna.
      Ljudmässigt katastrof, men nu känner du mig och jag e petig som fan.
      Det positiva var dock att utseendemässigt var maskinen otroligt läcker, passade som en smäck och färgmässigt en fullträff.

      Efter denna katastrof med återkommande bil och onödigt obetalt arbete monterade jag en Alpine i bilen.
      Nu är kunden duktigt nöjd, ljudkvaliteten är 100 pinnar upp.

      Efter denna bil så sattes spike i kistan, vi tackar nej till ALLA installationer där dessa "kina" maskiner nämns.
      Det är bara elände och problem med att installera åt kunder, maskinerna har blivit så otroligt fina men kvalitet ..... kvaliteten suger tyvärr
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Kan även inflika .....

        Monterade steg, högtalare och sub i en BMW för ett tag sedan.
        Kunden hade monterat en "kina" maskin i bilen.

        Jag måste erkänna att den var grymt bra, bild och handhavande var som en dröm.

        Dock saknades det där sista i ljudet, sen om det berodde på de amerikanska förstärkarna har jag inte kunnat utröna.
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Jag har lite svårt att stoppa in en huvudenhet som det inte står /////ALPINE på, tänkte utmana mig själv med något märke som jag inte ens kände till, men känner att jag nog får gå på ett säkert kort, igen.
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Jag köpte en Alpine ändå till slut, vågade inte chansa. Blev en iLX-W690D, nu väntar jag bara på att bilen skall komma tillbaka från verkstaden
            Vis vobiscum sit!

            Comment

            Working...
            X