Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om kabledragning för ljud i en E430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om kabledragning för ljud i en E430

    Köpte mig en 1999 E430 där det satt ett Audison LRx 5 (600w) i halvdraget. Satt i 3 par huller om buller. listade ut att det går 2 par fram (V & H antar jag) och ett kort par som troligen varit till en baslåda i bakluckan. Köpte mig ett par Bass Habit P165 6.5tum koaxialhögtalare och satt de i fram dörrarna istället för orginal. (Sitter även 2 disktaner, en i varje dörr i ca huvudhöjd, ser ut som orginal.) Köpte 2st 2x pack av 6.5tum högtalarna men märkte att det är 5.25'' i bak dörrarna så beställde nu ett par Bass Habit P130 5.25tum koaxialhögtalare. Och även en GAS BEAT112, 1x12tums baslåda.

    Min fråga är då hur ni tror det är smartast att koppla in med det nya? På steget finns det ju plats för att koppla antingen 1par för V och 1par för H bak+ Baslåda eller köra det bak som 1 par? (är som sagt ej draget där innan så funderar på om det är värt och isånafall hur det ska kopplas.

    Fram koaxialhögtalarna är max 120w och lådan 500w, vilket i max effekt överstiger steget. Kommer detta vara ett problem? Jag kommer troligen ej ligga nära max effekten då det är bra med bas redan i fram.

    Utgår från denna manual för steget, men väldigt ny till biljud så är halv förvirrad. https://www.audison.eu/wp-content/up...rx5manuale.pdf





Working...
X