Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga ljud i C20

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bygga ljud i C20

Hej

Ny här på forumet och relativt ny på billjud.

Hur som har jag en Cheva C20 79:a som det är dags att få lite ordning på.. nuvarande högtalare är några gamla gas 6*9 slängda i ett par lådor bakom soffan..

Har jag lite liggandes så som DLS Referenc 200 slutsteg.
    4" Infinity 4022i
    5,25 MDS (5MB?)

Så frågan är hur jag ska gå till väga, finns inte mycket plats i C20:in men fullt tillräckligt.

Steget är tänk att användas sen blir det nog till att komplettera med högtalare. Är lite inne på DLS så detta kan vara till en bra grund om det nu ens behövs sub till en sån liten hytt?!

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...-baspaket.html

Sen kanske ett 5,25 kit eller 4" ? Eller både?
    Eller ska man skippa 6,5 sub och istället koncentrera sig på 6,5/5,25 front kit

Vad är bästa placering i en hytt utan att plasta nya kickpaneler osv lite ingrepp lär det självklart bli men ska vara diskret. Sub under soffan, 5,25 kickpanel, 1" diskant på 5,25 eller dörrsida eller uppe vid a stolpe/instrument bräda?

Bästa vore även om 5,25 kitet kunde sitta monterat i låda under soffan och dem är riktade framåt mot fötterna till, frågan är hur det blir med ljudet?

Som sagt väldigt mycket funderingar här.. Så svara och tipsa dem som orkar så ska jag försöka uppdatera under resans gång..

Trevlig kväll på er
Working...
X