Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bättre ljud BMW E91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bättre ljud BMW E91

    Som i rubriken är trött på enheten samt ljudet, är det någon som har förslag på nått för rimliga pengar?

  • #2
    Re: Bättre ljud BMW E91

    Vad har du för vad har du för system idag? Har du diskanter i framdörrarna vid backspeglarna?
    Har du business eller har du proffesional enheten?
    Vad är du missnöjd med när det kommer till ljudet respektive enheten?
    Om du har billigaste högtalarna utan diskanter blir det som natt och dag om man byter ut dem till att börja med.

    Comment


    • #3
      Re: Bättre ljud BMW E91

      Utan att ha lyssnat på något av det jag rekommenderar så tänker jag ändå rekommendera dom.

      Enklaste uppgraderingen.
      http://www.ljudbyggaren.se/?category..._id=CO_100_BMW

      Och en bättre uppgradering.
      http://www.ljudbyggaren.se/?category...m_id=ONE200BMW

      Det senare skulle jag dock rekommendera att köra på slutsteg.

      Hur du än gör kommer du få ett enorm lyft i ljudet.
      För orginal låter verkligen skitdåligt.
      Jag bytte mina i dörrarna till att börja med och det var ett enormt lyft.

      Comment


      • #4
        Re: Bättre ljud BMW E91

        3vägssystemet från gladen är riktigt nice!hört de med massive nano steg och va riktigt trevligt!helt klart en grymt värd investering!och enkelt att montera
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #5
          Re: Bättre ljud BMW E91

          Jag har kört Volvo innan med deras större ljudanläggning och de va mycket bättre.
          Min bil har proffesional det sitter diskanter vid backspeglarna.
          Tycker inte att enheten känns bra heller... Skulle vilja byta den mot nått annat med stor display. Men det sitter funktioner till färddatorn i enheten så jag gissar att man inte kan byta ut den för att kunne behålla dom funktionerna, är det någon som har koll på detta?

          Comment


          • #6
            Re: Bättre ljud BMW E91

            Originally posted by ducc View Post
            Jag har kört Volvo innan med deras större ljudanläggning och de va mycket bättre.
            Min bil har proffesional det sitter diskanter vid backspeglarna.
            BMTech länkar till "det rätta", finns att kolla på i Stockholm.

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: Bättre ljud BMW E91

              Vad tycker du om ljudet på väldigt låg volym?
              Vet att proffesional inte kan spela högt alls på grund av kupé kompenseringen i den.
              De låter inte så bra utan slutsteg. Vet du om du har 6" eller om du har 8" högtalare under sätena?

              Comment


              • #8
                Re: Bättre ljud BMW E91

                Originally posted by heddan99 View Post
                Vet du om du har 6" eller om du har 8" högtalare under sätena?
                Jag har inga högtalare under sätet så bas är i det närmaste obefintlig!
                Är det någon som kan rekomendera någon seriös firma i söra sthlm?

                Comment


                • #9
                  Re: Bättre ljud BMW E91

                  Vilken årsmodell har du?
                  Är du säker att du inte har någon högtalare under förarstolen?
                  Trodde de alltid satte in minst en högtalare under stolarna. Före faceliften tror jag att man alltid hade basar under bägge stolarna.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bättre ljud BMW E91

                    Originally posted by ducc View Post
                    Jag har inga högtalare under sätet så bas är i det närmaste obefintlig!
                    Är det någon som kan rekomendera någon seriös firma i söra sthlm?
                    Inte södra sthlm kanske men klart seriösa och med mycket roliga prylar på hyllan. http://seastreamsgarage.se/
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bättre ljud BMW E91

                      Originally posted by heddan99 View Post
                      Vilken årsmodell har du?
                      Är du säker att du inte har någon högtalare under förarstolen?
                      Trodde de alltid satte in minst en högtalare under stolarna. Före faceliften tror jag att man alltid hade basar under bägge stolarna.

                      Det är en 2010 E91.
                      Måste kolla in under stolarna men jag är tämligen säker på att det inte finns..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bättre ljud BMW E91

                        Vet du vilket högtalapaket du har i den?
                        Jag skulle gissa att du har en sunkig Philips 6" högtalare under förar stolen.
                        Är dock ej hundra på den modellen du har.

                        Har du bra diskant i bilen?
                        Generellt kan man säga att BMW's insteg stereo är riktigt dålig när det kommer till ljudkvalitet.
                        De flesta bilar låter bättre.
                        Om man däremot har logic7 stereon med slutsteg och 8" under stolarna låter det helt ok.
                        Lyssnade lite snabbt i en e91 i sommars med logic 7 stegen och det lät helt ok. Det var för mycket bas för min smak i den. Dock så vet jag ej hur inställningarna var satta. Det är möjligt att basen stog på plus och inte neutralt.

                        Börja med att kolla om du har högtalare under sätena. Kolla även om du har diskanter eller ej bakom gallrena.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bättre ljud BMW E91

                          Jag köpte min bil med 800 mil på mätaren förra året, bilen va helt rätt utrustning på tyvärr det ända som saknades va logitec...
                          Nu ska jag se om det går att fixa på nått sätt!? Är inte pigg på någon "himpa vimpa" kopplingar utan om det går att få bort stereon vettigt alltså om den inte kommer att slå ut funktioner så då blir det en ska jag köra den befintliga till returen och kasta den i elavfall...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bättre ljud BMW E91

                            Det går bra att byta stereon dock behöver du en del adaptrar och kunnande.
                            Men att kasta den gamla är dumt då den kan behövas vid mjukvaru uppdateringar i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bättre ljud BMW E91

                              Jag blev föreslagen dessa högtalare till min bil,

                              http://www.bigdogaudio.de/lautsprech...x-ion-200.html

                              erfarenheter?

                              Comment

                              Working...
                              X