Announcement

Collapse
No announcement yet.

"tjuvkoppling" av lågnivå

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "tjuvkoppling" av lågnivå

Hej!

Har nyligen köpt en liten cab. Eftersom stöldrisken på stereoprylarna känns ganska överhängande om jag stoppar i något dyrt så tänkte jag ta "skräpet" jag har hemma kombinerat med lite blocketprylar.
    Hur som helst, problemet är att den befintliga stereon endast har lågnivå ut för bakhögtalarna. Men jag vill driva frontarna och basen med 4-kanals slutsteget. Kan man då göra en fusk-koppling och typ "splitta" (aktivt/passivt?) lågnivån från stereon så jag kan koppla in dem på Front och Rear på steget?
    Givetvis förlorar jag möjligheten att ställa fader i stereon, men det kan jag leva med.

Re: "tjuvkoppling" av lågnivå

Jovisst går det. Har inte steget inbyggda filter? I så fall brukar det räcka med en in.
    /tycker Erik.

Comment

Mmm, jag tror inte det. Det är ett sånt här steg MDS C4. Men det finns ju någon slags justering av in-nivån, antar att det kan komma väl tillhands.

Comment

En split på RCA:n innan steget kan göra susen.

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Förresten, kan man inte bara köra MP3-spelaren direkt in i steget? Remoten kan man väll koppla in på vad som helst som sluter när tändningen är på, eller nån brytare. Då behöver jag ju inte ens ha en stereo i bilen, vad ska de då stjäla? =)

Comment

Originally posted by Revell View Post
            Förresten, kan man inte bara köra MP3-spelaren direkt in i steget? Remoten kan man väll koppla in på vad som helst som sluter när tändningen är på, eller nån brytare. Då behöver jag ju inte ens ha en stereo i bilen, vad ska de då stjäla? =)
            Jo det kan du om mp3 spelarens ljudutgång följer volymen och är tillräckligt stark för att passa ditt steg.
            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
            X