Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydinnstillinger: DLS+Pioneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lydinnstillinger: DLS+Pioneer

Hallo!

Har nå bygget ferdig min første bilstereo. Jeg har aldri skrudd og justert lyd før, så tenkte kanskje dere drevne gutta kunne komme med noen tips. Jeg er ute etter pen lyd, samtidig som man må kunne skru opp litt volum når det kommer noen skikkelige godsanger på stereo'n

Bilen er en 99' Golf IV.

Utstyret består av følgende:
    - Pioneer DEH-P88RSII
    - DLS UP6i
    - DLS UR12
    - DLS A7
    - DLS 1F kondis

Frontsettet er montert på originale plasser i dørene. Bassen er montert i lukket kasse i bagasjerommet, og spiller bakover. Ingen passive delefilter er brukt, og filtrene i A7'en tenkte jeg heller ikke å bruke.

Planen er altså å styre hele anlegget fra hovedenheten, og det er her jeg trenger litt tips til delefrekvenser og slope og nivåer og gud veit hva...

Vet at det er veldig individuelt hvordan folk vil ha det, men hvis noen kan komme med noen generelle start-tips, så hadde det vært grymt som fan!!

Vennlig hilsen DLS-fan fra Norge!

Re: Lydinnstillinger: DLS+Pioneer

Beror lite på hur bra dina framhögtalare är i midbasen, men börja att dela vid 70-80Hz.
    Brantheten på filtret kan man prova sig fram vad som låter bäst, men prova 12dB först och utgå från det. Sen är risken stor att du kommer få sänka Eq vid runt 2500Hz då diskant och 6.5" har hamnat en bit ifrån varandra. Ang. tidskompet så finns det flera trådar här på forumet hur man gör på denna apparat. Du har köpt bra grejer så du borde kunna få till bra ljud utan större problem.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

Comment

Re: Lydinnstillinger: DLS+Pioneer

Takk for svar Skal ut i garasjen og teste litt i morra, kan hende det dukker opp flere spørsmål etter det.

Comment

Working...
      X